|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۳۷۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که حملات متقابل میان ایران ‌و پاکستان نشان می‌دهد که تهران مورد قبول هیچ کس در منطقه نیست.

کاخ سفید به تنش اخیر میان ایران و پاکستان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، کاخ سفید اعلام کرد که درگیری‌های میان ایران و پاکستان را دنبال می‌کنیم ‌ما خواهان بروز تنش نیستیم.

کاخ سفید مدعی شد که حمله ایران نمونه دیگر رفتار بی‌ثبات کننده این کشور در منطقه است.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که نمی‌خواهیم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که حملات متقابل میان ایران ‌و پاکستان نشان می‌دهد که تهران مورد قبول هیچ کس در منطقه نیست.

اخیرا«پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گفت «چرخه خشونت در منطقه خاورمیانه و فراتر از آن» بسیار نگران‌کننده است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای مسلح ایران ضمن تاکید بر احترام به حق حاکمیت پاکستان، مقرهای گروه تروریستی «جیش الظلم» را در این کشور هدف قرار دادند.

وزارت خارجه پاکستان نیز امروز گفت: ارتش این کشور «مخفیگاه‌های تروریست‌ها» را در مرز ایران و پاکستان هدف قرار داده است. ارتش پاکستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ غیرنظامی یا نظامی ایرانی در حمله به نقطه مرزی جنوب‌شرق ایران هدف قرار نگرفتند.

استانو همچنین گفت: «حملات در عراق، پاکستان و ایران برای اتحادیه اروپا بسیار نگران‌کننده است چراکه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها را نقض می‌کند و تاثیر بی‌ثابت‌کننده‌ای بر منطقه دارد».

ایران نیز اعلام کرده به تمامیت ارضی و استقلال کشورهای منطقه احترام می‌گذارد اما «هیچ تعارفی با طرف‌های تروریستی در پاکستان و عراق» ندارد.

ایران پیش از حمله به مقرهای تروریست‌ها در پاکستان، مقرهای موساد و داعش در اربیل عراق و ادلب سوریه را هدف قرار داده بود.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد: آمریکا به دنبال تحقق راه حل دودولتی است و غزه‌ی بعد از جنگ نیز خواهیم داشت و این منطقه بار دیگر اشغال نخواهد شد.

کاخ سفید در بخش دیگری خاطرنشان کرد که به دنبال درگیری با حوثی‌ها نیستیم اما باید توانایی آن را داشته باشیم که از خودمان دفاع کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین