|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۳۷۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
حجت الاسلام محمد حسین طاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در شانزدهمین همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، اظهار داشت: اگر مردم اعمال عبادی را به صورت کامل انجام دهند ولی ولایت خداوند را نداشته باشند پیروی از طاغوت است.

رسا: حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد عفاف و حجاب را به امری شخصی تبدیل کند، عنوان کرد: هویت تاریخی، ملی و مذهبی ایران باید احیا شود.
 
 حجت الاسلام محمد حسین طاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در شانزدهمین همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، اظهار داشت: اگر مردم اعمال عبادی را به صورت کامل انجام دهند ولی ولایت خداوند را نداشته باشند پیروی از طاغوت است.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر اینکه باید برای اقامه حدود و شریعت الهی در جامعه قیام کرد، تصریح کرد: در جامعه اسلامی چیزی به نام « به من چه»، « به تو چه» و « دلم می خواهد» نداریم، آن چیزی که خداوند می خواهد باید انجام شود تا جامعه به رستگاری برسد.
 
وی در ادامه به آیاتی از قرآن درباره امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: فیلم ضد دین با پول بیت المال ساختن، سود مرکب و جریمه دیرکرد در نظام بانکی و رها بودن فضای مجازی از منکراتی است که باعث می شود دعا مستجاب نشود و رحمت الهی دور شود.
 
حجت الاسلام طاهری با اشاره به اینکه جامعه بدون امر به معروف به تعبیر امیر المومنین علیه السلام مرده است، عنوان کرد: امر به معروف از همه فرائض مهم‌تر است و اگر فسادی در جامعه شود و در قبال آن موضع گرفته نشود جامعه آسیب خواهد دید.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور دو وظیفه مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر را نظارت بر منکر و معروف در جامعه و ترویج معروف و نهی از منکر برشمرد و بیان داشت: نظارت مردم بر دولت و ترویج مردمی امر به معروف و نهی از منکر مورد نظر است.
 
وی آموزش، عفاف و حجاب، تشکلات مردمی و حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر را از وظایف ستاد امر به معروف و نهی منکر خواند و ابراز کرد: آمر به معروف باید آموزش عقاید دینی داشته باشد و در این زمینه مدل های مختلف آموزشی را ستاد امر به معروف طراحی کرده است.
 
حجت الاسلام طاهری آموزش مبانی برگرفته از آیات، روایات و سیره اهل بیت علیهم السلام، مسائل حقوقی و مهارت های ارتباطی را با اهمیت دانست و مطرح کرد: حضور در دانشگاه و حوزه با برپایی کرسی های آزاد اندیشی، برگزاری جشنواره های فرهنگی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از جمله کارهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.
 
چادر هدیه ایرانی‌ها به اسلام بود
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر اینکه اگر فسادی در جامعه رخ دهد باید به صورت قاطع برخورد شود، تصریح کرد: طبق قانون از آمر به معروف و ناهی منکر باید حمایت شود و کسی که در این راه آسیب دید جانباز و کسی که کشته شود شهید است.
 
وی با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد عفاف و حجاب را به امری شخصی تبدیل کند، عنوان کرد: هویت تاریخی، ملی و مذهبی ایران باید احیا شود، تاریخ نشان داده که زنان ایرانی همیشه حجاب چادر داشتند و چادر هدیه ایرانی ها به اسلام بود.
 
حجت الاسلام طاهری با تاکید بر اینکه دشمن به بهانه حجاب دنبال از بین بردن اصل خانواده است، تصریح کرد: نباید اجازه داده شود که بی حجابی در جامعه اسلامی رواج پیدا کند و لذت بی حجابی چشیده شود.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه شهید سلیمانی، گفت: با همکاری تشکلات مردمی و نهادها و سازمان های فرهنگی با تذکر لسانی  می توان معضل بی حجابی در جامعه را از بین برد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین