|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۷۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
در بیانیه مذکور آمده است: این اقدام آمریکا در عمل هیچ ارزشی ندارد و در واقع آمریکا پشت درد و رنج‌های ملت یمن قرار دارد. این کشور سالهاست که تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارد و سیستم بانکی آن هدف قرار گرفته است.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شامگاه چهارشنبه با تاکید بر اینکه یمن سالهاست تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارد، اقدام این کشور مبنی بر درج مجدد این جنبش در لیست سازمان‌های تروریستی را بی‌اثر دانست.

به گزارش ایسنا، دفتر این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا پس از حملات به همراه انگلیس به یمن، جنایت علیه نیروهای دریایی یمن و حفاظت این دو کشور از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، نسبت به درج نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی اقدام کرده است.

به نقل از سایت خبری المسیره، دفتر  سیاسی انصارالله اعلام کرد: درج نام این جنبش توسط یک دولت تروریستی جهانی در فهرست سازمان‌های تروریستی اقدامی مضحک است‌. این اقدام تلاشی از سوی آمریکا برای گمراه سازی و بدنام کردن انصارالله و ملت یمن است. این اقدام آمریکا مدال افتخاری بر گردن انصارالله در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت است.

در بیانیه مذکور آمده است: این اقدام آمریکا در عمل هیچ ارزشی ندارد و در واقع آمریکا پشت درد و رنج‌های ملت یمن قرار دارد. این کشور سالهاست که تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارد و سیستم بانکی آن هدف قرار گرفته است.

براساس این بیانیه، اقدام آمریکا در زمینه تروریستی خواندن انصارالله، تجاوز آمریکا به یمن را تداوم می بخشد و این کشور را در وضعیت جنگ آشکار علیه دولت تروریستی جهانی قرار می دهد.

در ادامه بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن آمده است دولت‌های آمریکا شبیه هم هستند و از لیست سازمان‌های تروریستی برای اهداف سیاسی خود استفاده می ‌کنند اما این اقدام آمریکا ملت یمن را از ادامه حمایت از مردم فلسطین، مقابله با کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی تا زمان پایان جنگ غزه باز نمی‌دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است هیچ تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ وجود ندارد، مگر اینکه آمریکا دریای سرخ را نظامی کند و آنچه آمریکا انجام می‌دهد نوعی اقدام تروریستی علیه یمن و علیه دریانوردی بین‌المللی محسوب می‌شود.

دفتر سیاسی انصارالله یمن با بیان اینکه آمریکا حق تعیین تکلیف برای یمن ندارد، اعلام کرد یمن هیچ دشمنی ندارد مگر با کسانی که امنیت و ثبات آن را تهدید کنند و هر کس به آن حمله کند به همان شیوه پاسخ می دهد.

در پایان این بیانیه آمده است: آمریکای تروریست باید مواضع خود را در قبال مردم منطقه بازنگری کند و از سیاست های تهاجمی خود علیه یمن، فلسطین و کل منطقه دست بردارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین