|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۳۷۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در نشست خبری به اقدام کشورش درباره قرار دادن مجدد نام انصارالله یمن در لیست سازمان‌های تروریستی خود اشاره کرد و گفت اگر انصارالله حملات خود را متوقف کند واشنگتن این اقدام را بررسی خواهد کرد و در غیر این صورت در انجام اقدامات لازم تردید نخواهد کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا شامگاه چهارشنبه در نشست خبری طی اظهارات فرافکنانه گفت کشورش از هر راهی برای متقاعد کردن انصارالله برای توقف حملات خود استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در نشست خبری به اقدام کشورش درباره قرار دادن مجدد نام انصارالله یمن در لیست سازمان‌های تروریستی خود اشاره کرد و گفت اگر انصارالله حملات خود را متوقف کند واشنگتن این اقدام را بررسی خواهد کرد و در غیر این صورت در انجام اقدامات لازم تردید نخواهد کرد.

وی مدعی شد انصارالله تنها کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی را هدف قرار نمی‌دهد بلکه به سایر کشتی‌ها هم حمله می‌کند.

ارتش یمن بارها اعلام کرده که تا زمان توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لغو محاصره آن، کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهد و سایر کشتی‌ها در امنیت هستند.

دفتر سیاسی انصارالله یمن هم اعلام کرد تنها زمانی کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ تهدید می‌شود که آمریکا این منطقه را نظامی کند.

کربی همچنین گفت آمریکا «درباره نگرانی‌های خود بابت آنچه حوثی‌ها (انصارالله) انجام می‌دهند، به ایران پیام داده است».

آمریکایی‌ها بارها نیروهای مقاومت در منطقه و ارتش یمن را «نایبان ایران» خوانده‌اند اما تهران تاکید کرده نیروی نیابتی در منطقه ندارد و آن‌ها بر اساس منافع کشورهای خود اقدام می‌کنند.

کربی گفت: ما انصارالله را مجازات می‌کنیم، راه‌های دیگری هم وجود دارد و ما از همه کارت‌ها برای متقاعد کردن انصارالله برای توقف حملات استفاده می‌کنیم.

این مسوول آمریکایی ادامه داد: ما انصارالله را قبلا از لیست تروریستی حذف کردیم تا نیازهای بشردوستانه در آن زمان را برآورده کنیم.

کربی در ادامه مدعی شد واشنگتن اقدامات لازم را اتخاذ می‌کند تا تحریم‌های تحمیلی علیه انصارالله تاثیری بر ملت یمن نداشته باشد.

این در حالی است که انصارالله اعلام کرد این کشور سالهاست که تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارد و این کشور مسوول درد و رنج ملت یمن است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین