|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۳۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
فریدون اهل جنجال و رسانه بازی نیست؛ کمتر مصاحبه می کند؛ حضورش در کنار رییس جمهور پنهانی نیست. حتی زمانی که ماموریت یافت تا در همراه تیم دکتر ظریف باشد، به طور علنی آنها را همراهی کرد. درباره او پشت پرده و حاشیه‌ای که به درد دلواپسان تندرو بخورد وجود ندارد.
در روزهای اخیر اتهام بی اساسی به ستاد دکتر روحانی از سوی یکی از دلواپسان منتقد دولت وارد شد که ادعا می کرد بابک زنجانی 5 میلیارد تومان به این ستاد کمک کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، این ادعا از همان ابتدا با واکنش منفعلانه شخصیت های سیاسی و حتی تندروهای همسو با فرد اتهام زننده همراه شد.

نگاهی به متن و محتوای ادعا و نحوه بیان آن توسط نماینده تندروی مجلس نشان می دهد که خود او نیز از کذب بودن این افترا اطمینان کامل داشته است. چرا که در ادعای یادشده حتی نام ستاد دکتر روحانی نیز به صورت کنایه آمیز و غیرمستقیم برده شده است.

از سوی دیگر، اتهام دریافت مبلغی هنگفت از بابک زنجانی در حالی مطرح می شود که روابط این فرد و اختلالات ناشی از اقدامات او در نظام اقتصادی کشور و نیز سوءاستفاده های اقتصادی برخی مسئولین سابق با کمک او، از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، مدام توسط اعضای ارشد کابینه از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور یادآوری و گوشزد شده است.

در این شرایط اتهام دریافت کمک از بابک زنجانی توسط ستاد دکتر روحانی به اندازه ای کودکانه است که اساسا نیازی به تکذیب آن نیز احساس نمی شود.

با این وجود، به نظر می رسد طراحی ادعای مذکور اهداف دیگری نیز داشته که مهم ترین آنها کشاندن پای برادر رییس جمهور به حاشیه هاست.

نماینده تندرو و مدعی ارتباط بابک زنجانی با ستاد دکتر روحانی البته به دلیل اطمینان از مستند نبودن ادعای خود، ترجیح داده تا به جای اشاره صریح نام حسین فریدون از عنوان "ح.ف" استفاده کند!

با این وجود حسین فریدون روز جمعه وقتی در مقابل سوال رسانه ها درباره این ادعا که آیا شما مبلغ 5 میلیارد تومان از بابک زنجانی برای کمک به ستاد انتخاباتی آقای روحانی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری دریافت کرده‌اید؟ قرار گرفت، گفت: "این فرار به جلو برای دوستانی است که از این پول‌های مفت گرفته‌اند و امروز می‌خواهند تخلفاتشان را با این حرف‌ها جبران کنند." فریدون سپس شکایتی را به دادگاه ارسال کرد تا کذب بودن این ادعا برملا شود.

به نظر می رسد حمله به حسین فریدون، دو دلیل عمده را دنبال می کند؛ یکی همان موضوعی که فریدون به آن اشاره کرد یعنی منحرف کردن افکار عمومی از ابهامات مالی دلواپسان و دیگری به حاشیه کشاندن برادر بی حاشیه رییس جمهور.

حسین فریدون که از همان روزهای نخست ریاست جمهوری دکتر روحانی همراه برادر بود، از بی حاشیه ترین مدیران دولتی در دولت های مختلف کشور به شمار می رود. نسبت فامیلی او با رییس جمهور، از نظر رسانه های تندرو به خودی خود سوژه ساز است. با این حال او هیچ گاه تلاش نکرده است تا فعالیت های خود را مخفی کند.

فریدون اهل جنجال و رسانه بازی نیست؛ کمتر مصاحبه می کند؛ کمتر اظهارنظری از او در رسانه ها منتشر می شود؛ حضورش در کنار رییس جمهور مخفی و پنهانی نیست و ابایی از اینکه سمت خود را اعلام کند نداشته است. نقش او قبل و بعد از ریاست جمهوری دکتر روحانی تغییری نکرده؛ همچنان به مشاوره مشغول است. حتی زمانی که ماموریت یافت تا در یکی از دورهای مذاکرات هسته ای همراه تیم دکتر ظریف باشد، به طور علنی آنها را همراهی کرد نه پنهانی؛ بدون واهمه از تندروهایی که ظریف را به همین خاطر به مجلس کشانده بودند.

درباره او پشت پرده و حاشیه ای که به درد دلواپسان تندرو بخورد وجود ندارد. از جنجال و حرف دوری می کند و بیشتر به مشاوره رییس جمهور و "عمل" مشغول است نه "حرف و شعار"؛ و این موضوعی است که تندروهای منتقد دولت را نگران کرده؛ آنها ترجیح می دهند برادر رییس جمهور هر روز سوژه ای برای حمله به آنها بدهد! و این شاید مهم ترین دلیل حمله به حسین فریدون باشد.
در همین زمینه بخوانید
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
arash
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
چرا؟ الان برای شما شد کودکانه شد ؟
ای بابا نکنین این کارا را را را را را را را را را ر ر ر ر ر ر ر ر ر ر !!!!!!!!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین