|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۴
کد خبر: ۳۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران گفت: با توجه به پایان پذیر بودن انرژی های فسیلی استفاده از انرژی های تجدید پذیر جهت جبران انرژی مورد نیاز بشر و همچنین حفظ محیط زیست، ضرورت اجتناب ناپذیر است.
«حسن غفوری فرد» سه شنبه درهفتمین کنفرانس نیروگاه های برق کشوردر بندرعباس افزود: استفاده از انرژی های تجدید پذیر و پاک بایستی تا قبل از خاتمه یافتن انرژی های فسیلی در جامعه جایگاه خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: شاید اکنون استفاده از این انرژی ها (خورشید و باد) از نظر هزینه تمام شده گران باشد ولی می توان با گسترش استفاده از این انرژی در جامعه آنرا مقرون به صرفه کرد.

رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران با اشاره به اینکه بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر می تواند درکاهش تخریب محیط زیست نقش مهمی داشته باشد،اضافه کرد: شرایط آب وهوایی کنونی در خوزستان یکی از نتایج تخریب محیط زیست است.

غفوری فرد، ضمن بیان اینکه بشر چاره ای جز استفاده ازانرژی های تجدید پذیرمانند خورشید،باد و اقیانوس ها ندارد، اظهار داشت: انرژی های فسیلی بیش از 50 سال دوام نخواهند داشت.

وی ادامه داد: بهره گیری از انرژی هسته ای راه حلی غیر اخلاقی محسوب می شود زیرا هر کشوری که به سمت آن گام برداشته بمب اتم ساخته است و طنز تلخ آن این است که کشور استفاده کننده از بمب اتمی می گوید ایران نباید از انرژی هسته ای استفاده کند.

رییس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران یادآور شد: اگر در سه دهم وسعت صحرای آفریقا نیروگاه خورسیدی نصب شود برق تمام اروپا را تامین می کند.

غفوری فرد ابراز داشت: با نصب یک میلیون توربین بادی در خشکی و 100 هزار توربین بادی دیگر در دریا می توان یک چهارم الکتریسیته جهان در سال 2050 را تامین کرد.

وی خاطر نشان کرد: باید بهره گیری از انرژی خورشیدی در سال 2050 برنامه ریزی و کار شود تا کشور در آن مشکلی نداشته باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین