|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۳۷۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
بازیکنان عملکرد خوبی داشتند و نشان دادند حرفه‌ای هستند. باشگاه بسیار خوب کار کرد. آنها به خوبی از من حمایت کردند و محبت خود را نشان دادند و این باعث می‌شود با انگیزه بیشتری کار کنیم. من در میان ابرها هستم اما این امکان وجود دارد که سقوط کنم. بازی خوبی را برابر بارسلونا به نمایش گذاشتیم و با شایستگی به پیروزی دست پیدا کردیم. ما برد قاطعی را به دست آوردیم اما فکر نکنید که این بازی آسان بود. اشتباه می‌کند کسی که فکر کند رئال در یک بازی راحت به پیروزی دست پیدا کرد.

ایسنا: تیم رئال مادرید موفق شد در فینال سوپرجام اسپانیا با شکست بارسلونا به عنوان قهرمانی برسد.

یکشنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت ایران، رئال مادرید و بارسلونا برای برگزاری فینال سوپرجام اسپانیا در ورزشگاه اول پارک در ریاض عربستان به مصاف یکدیگر رفتند.

رئال مادرید در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی تمام برنامه‌های تیم ژاوی را به هم ریخت و وینیسیوس جونیور تا دقیقه ۱۰ مقابل «بلوگرانا» بریس (دبل) کرد. چند دقیقه بعد لوا با یک سوپرگل اختلاف را به حداقل رساند اما پنالتی وینی در آخرین دقایق نیمه نخست و تکمیل هت‌تریکش کاتالان‌ها را ناامید کرد.

در نیمه دوم هم شاگردان ژاوی عملکرد فاجعه‌باری داشتند و رودریگو با به ثمر رساندن گل چهارم رئالی‌ها شکست کاتالان‌ها را سنگین‌تر کرد و سیزدهمین سوپرجام تاریخ باشگاهش را به ارمغان آورد.

با این قهرمانی تعداد جام‌های کارلتو به عدد ۱۱ رسید و با رکورد زیدان برابری کرد و همچنین فلورنتینو پرس سی‌وسومین جام دوران ریاستش را کسب کرد و رکورد سانتیاگو برنابئو را شکست.


ژاوی: این بدترین بازی ما بود/ روزهای سختی در انتظارمان است

سرمربی بارسلونا پس از شکست سنگین تیمش برابر رئال مادرید در سوپرجام اسپانیا از هواداران عذرخواهی کرد. او اعتراف کرد که شاگردانش نمایشی ناامیدکننده داشتند.

ژاوی بعد از بازی گفت: بدون شک بدترین بازی و نمایش ما بود. بازی بسیار بدی بود. رئال مادرید در ضد حملات آسیبی زیاد به ما رساند. ما امشب روی بد فوتبال را تجربه کردیم و باید از هواداران به خاطر این شکست سنگین عذرخواهی کنم.

او ادامه داد: احساس ناامیدی و ناراحتی زیادی داریم اما این بخشی از فوتبال است. رئال مادرید در ضد حملات بسیار خطرناک است و رقابت‌کردن با چنین تیمی برای ما سخت بود و در نهایت هم که بازنده بازی شدیم. شکست برابر رئال مادرید باید درس بزرگی به ما بدهد؛ به طوری که باید این بازی را به‌خوبی بررسی کرد و از آن درس گرفت تا دوباره مرتکب اشتباه‌هایمان نشویم. روزهای سختی در  انتظار ماست و طبیعی است که به خاطر این شکست و نمایش از ما انتقاد شود.

ژاوی در پایان گفت: به رئال مادرید تبریک می‌گویم و بار دیگر از هواداران عذرخواهی می‌کنم. در دیدار امشب تقریبا همه کمبودها را داشتیم و یک بازی بسیار ضعیف را به نمایش گذاشتیم.


آنچلوتی: بالای ابرها هستم اما احتمال دارد سقوط کنم

سرمربی رئال مادرید با ابراز خوشحالی از پیروزی برابر بارسلونا در سوپرجام اسپانیا به ستایش از عملکرد شاگردانش پرداخت.

کارلو آنچلوتی با قهرمانی در سوپرجام اسپانیا شمار جام‌هایش با رئال مادرید را به عدد یازده رساند تا با رکورد زین‌الدین زیدان برابری کند. این مربی ایتالیایی بعد از بازی در واکنش به رسیدن به رکورد زیدان گفت: این قهرمانی نشان می‌دهد ما در مسیر درستی هستیم و عملکرد رضایت‌بخشی داشته‌ایم. اکنون باید این جام را در باشگاه بگذاریم و به کارمان را ادامه بدهیم. باید برای رسیدن به جام دوازدهم تلاش کرد.

او ادامه داد: بازیکنان عملکرد خوبی داشتند و نشان دادند حرفه‌ای هستند. باشگاه بسیار خوب کار کرد. آنها به خوبی از من حمایت کردند و محبت خود را نشان دادند و این باعث می‌شود با انگیزه بیشتری کار کنیم. من در میان ابرها هستم اما این امکان وجود دارد که سقوط کنم. بازی خوبی را برابر بارسلونا به نمایش گذاشتیم و با شایستگی به پیروزی دست پیدا کردیم. ما برد قاطعی را به دست آوردیم اما فکر نکنید که این بازی آسان بود. اشتباه می‌کند کسی که فکر کند رئال در یک بازی راحت به پیروزی دست پیدا کرد.

آنچلوتی افزود: بازی را خوب آغاز نکردیم اما وینیسیوس در شبی که غیر عادی بود توانست ما را نجات دهد. ما به دنبال پیروزی بودیم و با شایستگی هم به هدفمان دست پیدا کردیم. حتی در شرایطی که بازی سه بر یک بود آنها امیدوار به جبران بودند و بازی پایاپای بود اما بعد از گل چهارم تسلیم شدند. ما بسیار خطرناک هستیم؛ چرا که بازیکنان پست مشخصی ندارند و می‌توانند در پست‌های مختلف بازی کنند و این باعث می‌شود حریف نتواند به‌خوبی ما را شناسایی کند. وینیسیوس، بلینگام و رودریگو به بازیکنان کناری کمک می‌کنند و موقعیت‌های زیادی را خلق می‌کنیم.

کارلتو درباره عملکرد وینیسیوس که در این بازی هت‌تریک کرد، گفت: او بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. وینیسیوس که به‌تازگی از مصدومیت رهایی یافت برای بازگشت به روزهای اوج تنها به دو - سه بازی نیاز داشت و در این بازی ثابت کرد به روزهای اوجش برگشته است. من بازی نمایشی را دوست ندارم و این را به وینیسیوس و بلینگام هم گفتم. به آنها گفتم که نیازی به چنین سبک بازی نیست.

او درباره اظهار نظر وینیسیوس که بعد از بازی گفت قدیس نیست، گفت: نمی‌دانم او چه چیزی گفت اما نمایش خوبی داشت. دلیل تعویضش این بود که فشار زیادی رویش بود و نمی‌خواستم مصدوم شود. او باید به کارش ادامه دهد و همچنان که خودش گفت هواداران را امیدوار به کسب جام نگه دارد.


وینیسیوس: همه می‌خواهند من را بکشند

ستاره برزیلی رئال مادرید بسیار خوشحال است که زمینه‌ساز پیروزی قاطع برابر بارسلونا شد. او به درگیری با بازیکنان بارسلونا هم واکنش نشان داد.

وینیسیوس بعد از بازی گفت: همه می‌خواهند من را در زمین بکشند. می‌خواهند تمرکزم را از بین ببرند اما من بی‌توجه هستم. البته من هم قدیس نیستم و ممکن است که گاهی درگیری‌هایی هم پیش بیاید.

او ادامه داد: بازی خوبی بود و توانستیم با شایستگی به پیروزی برسیم. می‌خواهم به انسان بهتری تبدیل شوم. قبول دارم که گاهی زیاد صحبت می‌کنم و حرکاتی را انجام می‌دهم که نیازی به آنها نیست. به هر حال جوان هستم و باید درس بگیرم و در آینده بهتر و بهتر شوم.

وینیسیوس درباره اخراج آرائوخو گفت: بسیار ناراحتم؛ چرا که همه می‌خواهند با من بجنگند تا تیتر روزنامه‌ها شوند. تا جایی که ممکن است می‌خواهم آرام باشم و تنها روی بازی تمرکز کنم.

او درباره شادی گل رونالدویی‌اش هم گفت: این شادی گل مختص کریستیانو رونالدو است و آن را به او تقدیم می‌کنم. رونالدو الگوی بزرگ من است و اکنون در لیگ عربستان بازی می‌کند.

واکنش باشگاه بارسلونا به شایعه اخراج ژاوی

باشگاه بارسلونا به خبرها درباره اخراج سرمربی‌اش بعد از شکست سنگین برابر رئال مادرید در فینال سوپرجام اسپانیا واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه اسپورت، باشگاه بارسلونا به اخراج ژاوی واکنش نشان داد. دکو، مدیر ورزشی بارسلونا، درباره احتمال اخراج ژاوی گفت: «این سوال هیچ معنی ندارد. ژاوی همچنان مورد اعتماد رئیس باشگاه و هیات‌مدیره است. این شکست هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد.»

او ادامه داد: «نتوانستیم مانع حرکات وینیسیوس و رودیگر در عمق باشیم. آنها بازیکنان بسیار خوبی دارند. وقتی نتیجه دو بر یک شد فکر می‌کردم می‌توانیم کار را به تساوی کشانیم اما با گل بعدی رئال شرایط سخت‌تر شد. ما به دنبال پیروزی بودیم اما شکست سنگینی را پذیرا شدیم. نتوانستیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم. اکنون روی بازی بعدی‌مان در جام حذفی تمرکز می‌کنیم. در شرایط کنونی تنها نیاز به کارکردن داریم.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین