|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۳۷۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
در این اطلاعیه آمده است: روز شنبه مورخه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ عوامل پلیس امنیت عمومی مستقر در میدان صنعت واقع در شهرک غرب، یک دستگاه خودرو هیوندا مشکی دارای سابقه توقیفِ فیزیکیِ خودرو (کشفِ حجاب در مرحله سوم ارسال پیامک) را شناسایی و برابر قانون از راننده درخواست شد تا برای اجرای فرایند توقیف خودرو همکاری کند.



درپی انتشار ویدیویی با عنوان «بازداشت خشن یک زن به دلیل حجاب در شهرک غرب» مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در این اطلاعیه آمده است: روز شنبه مورخه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ عوامل پلیس امنیت عمومی مستقر در میدان صنعت واقع در شهرک غرب، یک دستگاه خودرو هیوندا مشکی دارای سابقه توقیفِ فیزیکیِ خودرو (کشفِ حجاب در مرحله سوم ارسال پیامک) را شناسایی و برابر قانون از راننده درخواست شد تا برای اجرای فرایند توقیف خودرو همکاری کند.

با دستور توقف پلیس و اطلاع راننده‌یِ محترم؛ این شخص در ابتدا از اجرای دستور خودداری کرده که پس از ارائه توضیحات لازم به ایشان مسیر قانونی طی شده و سایرِ اظهاراتِ طرح شدهِ فضای مجازی در این خصوص صحت ندارد.

گفتنی است فرایند توقیف خودرو در چارچوب طرحِ عفاف و حجاب در مرحله اول بصورت پیامکی و ارشادی است و در این مرحله برابر لینک ارسالی در پیامک قابل اعتراض و رسیدگی خواهد بود.

پیامک مرحله دوم توقیف خودرو بصورت سیستمی و درمورد منع خدمات (خرید و فروش خودرو، خلافی خودرو و...) بوده که به مدت دو هفته است.

پیامک مرحله سوم ارجاع مالک خودرو به پلیس+۱۰ برای اعمال قانون و توقیف خودرو بصورت فیزیکی و به مدت یک هفته تا اجرای فرایند رفع توقیف است.

نکته قابل توجه اینکه در تمامی مراحل نیاز به حضور در اماکن پلیس نبوده و مرحله سوم از طریق دفاتر خدماتی پلیس+۱۰ امکان‌پذیر است.

همچنین در صورت کشف حجاب توسط سرنشین خودرو پیامک برای مالک خودرو جهت سیر مراحل قانونی ارسال می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین