|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
هزاران نفر از مردم نیجر روز سه شنبه در اعتراض به حملات خشونت بار روز افزون تروریست های بوکوحرام در این کشور، دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاری رسمی نیجر از نیامی، تظاهرکنندگان در پایتخت، ضمن سردادن شعارهایی درمحکومیت بوکوحرام، دست نوشته ها و پلاکارهایی نیز با خود حمل می کردند که در آن اقدامات خشونت بار گروه بوکوحرام به شدت مورد تقبیح قرارگرفته بود.

'بوکوحرام، حرام است' یکی از مضامین شعارها و دست نوشته های تظاهرکنندگان بود

شمار زیادی از نیروهای پلیس و ماموران امنیتی، تظاهرکنندگان را در نیامی همراهی می کردند و بیشتر مغازه ها در مسیر حرکت تظاهر کنندگان تعطیل شده بود .

تظاهرکنندگان نیجری همچنین با اعلام حمایت از نیروهای ارتش و امنیتی این کشور در برابر بوکوحرام، شعار می دادند که 'ارتش افتخار ماست' و 'همه باید علیه بوکوحرام متحد شویم '.

نیجر در همسایگی نیجریه پایگاه اصلی گروه تروریستی بوکوحرام از جمله کشورهای غرب آفریقا به شمار می رود که هدف حملات تروریستی بوکوحرام قرار گرفته است.

عناصر این گروه تروریستی ظرف هفته های اخیر به یک رشته حملات مرگبار در خاک نیجر به ویژه شهرک 'دیفا' در مجاورت مرز نیجریه دست زده و موجب فرار ساکنان این شهرک مرزی شدند.

دستکم 13 هزار نفر از سال 2009 بر اثر حملات تروریست های بوکوحرام در نیجریه جان باخته اند.

درحالی که بوکوحرام بر شمار حملات خود علیه مواضع و شهروندان در کشورهای نیجر و و نیجریه در هفته های اخیر افزوده و سبب رعب و وحشت اهالی شده است، نیروهای نظامی کشورهای حوزه دریاچه چاد از جمله نیجر نیز، حملات هدفمند علیه مواضع بوکوحرام را در خاک نیجریه آغاز کرده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین