|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۳۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: حکومت آل سعود و وهابی ها نوکر آمریکا و اسراییل هستند و وهابیت نیز مذهب ساختگی و قلابی خادمین حرمین شریفین است.
به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز سه شنبه در دیدار روحانیون و مسوولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان چهار محال و بختیاری افزود: دشمن از طریق گروه هایی مانند بوکوحرام و داعش هدفی جز ضربه زدن به اسلام و ایجاد اختلاف در بین مسلمانان ندارد و همه این حرکات برای این است که اسراییل غاصب در امان بماند.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: مسلمانان باید سعی کنند عزت و اقتدار خود را در برابر مستکبران و ظالمان حفظ کنند، زیرا عزت از آن خدا، پیامبر(ص) و مومنان است.

وی افزود: عزت و اقتدار، اصولی در اسلام دارد و احتراز شدید از گرایش به دشمن یکی از آن اصول و ارزش ها است؛ مسلمانان باید از گرایش به دشمن احتراز کنند.

وی تصریح کرد: ولی ما می بینیم عربستان سعودی نه تنها احتراز نمی کند، بلکه میلیون ها قرآن چاپ و تکثیر می کند و در ایام حج به زائران می دهند؛ این حرکات نشان می دهد که حکومت آل سعود تنها به فکر چاپ قرآن هستند نه عمل به قرآن.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ایمان و اعتقاد به قیامت، علم و عقل از اصول عزت در اسلام است، گفت: عقل با علم فرق می کند، عقل به معنای بصیرت و تشخیص حق از باطل و علم به معنای دانستن است.

وی افزود: بعضی انسانها علم دارند؛ ولی بصیرت ندارند ، لذا در تشخیص حق از باطل دچار اشتباه می شوند؛ بنابراین باید تلاش کرد تا با کسب تقوا به بصیرت رسید.

وی گفت: وحدت و اتحاد پایه دیگر اقتدار مسلمانان است؛ برای اینکه مسلمانان گرفتار توطئه دشمن نشوند باید از هرگونه اختلافی دوری کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین