|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۳۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
براساس این گزارش ،اداره کل اموراجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون،کارروفاه اجتماعی با اعتباری بالغ بر 2میلیارد ریال هزینه های انجام این پژوهش اجتماعی را تامین می کند و سازمان بهزیستی کشور اجرای طرح را برعهده دارد .
غربالگری سلامت روان در جامعه کاروتولید با تلاش معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی درسراسر کشور برای 15 هزار کارگروباهدف تهیه اطلس روانی درجامعه انجام می شود .

 به گزارش مرکزروابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی این طرح به منظوربررسی کیفیت زندگی کارگران و تهیه لیستی از مشکلات این افراد پایه ریزی شده وکارگروهی متشکل از خبرگان ، متخصصان ، روانشناسانی که ازاعضای هیات های علمی دانشگاه های معتبرند و بانمایندگانی ازسازمان بهزیستی کشورو وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی دنبال می شود .

گفتنی است طرح غربالگری سلامت روان درجامعه کاروتولید دربازه زمانی شش ماهه از بهمن سال جاری آغاز شده و در شهریورسال آینده به پایان می رسد و قراربراین است که نتایج آن دربرنامه ریزی های آتی کارگران به شکلی کاربردی ومحسوس مورد استفاده قرار گیرد .

همچنین دراین طرح افراد به شکل نمونه های تصادفی از بین کارگاه های 50 تا 500 نفر به بالا در سراسر کشور انتخاب شده و به منظور دست یابی به اهداف مهم این طرح ،کارشناسان معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی نشست هایی تخصصی باکارگروه های تخصصی کارگران،دانش آموختگان بهداشت حرفه ای و مدیران منابع انسانی برگزارکرده اند و مشورت با گروهی از کارگران بنگاه های اقتصادی سراسر کشور نیزبرای بهبود پیشرفت این طرح در دستور کار قراردارد .

براساس این گزارش ،اداره کل اموراجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون،کارروفاه اجتماعی با اعتباری بالغ بر 2میلیارد ریال هزینه های انجام این پژوهش اجتماعی را تامین می کند و سازمان بهزیستی کشور اجرای طرح را برعهده دارد .

شایان ذکراست کارفرمایان ازطرح غربالگری سلامت روان در جامعه کاروتولید استقبال کرده اند و پس از ارزیابی های نهایی آموزش به افراد و درصورت نیازنظام ارجاع برای آنان انجام خواهد شد .
لازم به یاد آوری است درابتدای امسال خط تلفنی 43045 ویژه جامعه کاروتولید راه اندازی شد و اجرای طرح مذکورعلاوه بر آن خط ویژه تلفنی به ارزیابی های کلان درحوزه کارگران و خانواده هایشان کمک شایانی می کند به این ترتیب که پس از ارزیابی طرح غربالگری سلامت روان درجامعه کاروکارگری خدمات مراکز تلفنی گسترده تر خواهد شد .

گفتنی است وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی  طرح " یارانه مشاوره" را نیزبه دنبال طرح غربالگری سلامت روان در جامعه برای استان های محروم پیش بینی کرده است .اعتبارات طرح مذکورکاملا تامین شده و درسال جاری و یا سال آینده اجرایی خواهد شد .

درطرح یارانه مشاوره ، کارگرانی که به مشاوره نیازدارند می توانند با تخفیف ویژه از مراکزمشاوره تحت پوشش بهزیستی استفاده کنند و این امر منجربه استقبال کارگران از مشاوره های روانشناسی و رفع مشکلات آنان بدون موانع مالی خواهد شد .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین