|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۳۷۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
حمید استیلی در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه آغاز جام‌ملت‌های آسیا، اظهار داشت: یکی از نقاط قوت ما حضور بازیکنان باتجربه‌ای است که در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی کرده و میادین مختلفی از جمله جام‌جهانی و جام‌ملت‌های آسیا را هم دیده‌اند. بدون شک این تجربیات می‌تواند کمک شایانی به تیم ملی کند و امیدوارم در این دوره از مسابقات شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

ایرنا: بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه ژاپن بخت اول قهرمانی در جام‌ملت‌های آسیا است، گفت: ایران هم شانس قهرمانی دارد، اما باید نواقصی که در تیم مشاهده می‌شود برطرف شود تا شاهد نتایج خوبی از سوی این تیم باشیم.
 
حمید استیلی در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال ایران در آستانه آغاز جام‌ملت‌های آسیا، اظهار داشت: یکی از نقاط قوت ما حضور بازیکنان باتجربه‌ای است که در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی کرده و میادین مختلفی از جمله جام‌جهانی و جام‌ملت‌های آسیا را هم دیده‌اند. بدون شک این تجربیات می‌تواند کمک شایانی به تیم ملی کند و امیدوارم در این دوره از مسابقات شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
 
وی ادامه داد: نکته مهم در بازی‌های اخیر تیم ملی به بازگشت از فاز هجومی به دفاعی باز می‌گردد. در این بخش کمی مشکل داریم و شاهد هستیم شکافی بین بازیکنان ایجاد می‌شود که این می‌تواند برای تیم ملی در بازی‌های مهم ایجاد مشکل کند. ما در فاز هجومی شرایط خوبی داریم اما در دفاع تیمی، نیازمند تدابیری هستیم که این موضوع باید مد نظر باشد.
 
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: در فوتبال ما و در چند سال اخیر دو فلسفه وجود داشت، یک بحث به زمان حضور کی‌روش در تیم ملی باز می‌گردد که تمرکز بر دفاع و ضد حمله بود اما الان سرمربی تیم ملی کارهای هجومی را بیشتر می‌پسندد. آنچه مهم است بازیکنان باید بدانند مردم از این تیم توقع دارند و به دنبال آن هستند تا پس از سال‌ها نتایج قابل قبولی در جام‌ملت‌های آسیا رقم بخورد.
 
استیلی در واکنش به این سئوال که چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی در جام‌ملت‌های آسیا می‌داند، تاکید کرد: اولین مدعی ژاپن است. آنها در چند سال اخیر رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و به خوبی خود را از فوتبال آسیا جدا کرده‌اند. تیم‌های کره‌جنوبی و استرالیا هم شرایط خوبی دارند و با اختلاف باید عربستان را هم دید. هر چند به دلیل حضور ستاره‌های فوتبال در لیگ عربستان نگاه‌ها به این کشور معطوف شده اما بازیکنان مطرحی که در لیگ‌های معتبر اروپایی توپ بزنند، ندارند اما شرایط برای تیم ملی فوتبال ایران متفاوت است.
 
وی ادامه داد: با این شرایط و با توجه به قرعه‌ای که تیم ملی فوتبال ایران دارد این فرصت را داریم تا به جمع ۴ تیم برتر آسیا برسیم و امیدوارم در بازی‌های آخر هم روند بازی به سود تیم ملی فوتبال ایران باشد. فراموش نکنیم تیم‌هایی مانند ژاپن با آلمان و برزیل و تیم‌های مدعی دیگر بازی می‌کنند اما همیشه برای بازی‌های دوستانه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم که این خوب نیست. همین الان می‌توان برای سال آینده برنامه‌ریزی کرد و با تیم‌های مناسب وارد مذاکره شد اما آنقدر تعلل می‌کنیم که همه فرصت‌ها از دست می‌رود. برای انتخاب سرمربی تیم ملی دیدیم چقدر زمان از دست رفت و همین مسائل می‌تواند در روند آماده‌سازی تیم موثر باشد.
 
ملی‌پوش اسبق تیم ملی ایران تصریح کرد: مدیریت حرف اول و آخر را می‌زند، جدا از بازی‌های دوستانه و تدارکاتی، وضعیت زیرساخت‌های فوتبال را نگاه کنید. سال‌هاست می‌خواهیم VAR را به فوتبال ایران بیاوریم اما چه شد؟‌ این همه مشکلات در فوتبال وجود دارد اما آیا توانستیم آنها را حل و فصل کنیم؟‌ وضعیت تیم‌های پایه ما چگونه است آنهم وقتی برزیل را می‌بریم که نشان می‌دهد کشوری سرشار از استعداد هستیم. این بازیکنان چرا نباید در لیگ به میدان بروند اما در تیم‌های مدعی اروپا می‌بینیم جوانی ۱۷ساله در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفته و عملکردی قابل توجه هم دارد.
 
گفتنی است تیم ملی فوتبال ایران در هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با تیم‌های هنک‌کنگ، امارات و فلسطین همگروه است. شاگردان امیر قلعه‌نویی در نخستین بازی خود روز یکشنبه ۲۴ دی و از ساعت ۲۱ به مصاف فلسطین خواهند رفت. آنها در دومین بازی جمعه ۲۹ دی و از ساعت ۲۱ رو در روی هنک کنگ قرار خواهند گرفت و سه‌شنبه ۳ بهمن در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه به مصاف امارات خواهند رفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین