|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۳۷۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۹

ایرنا: محمدحسین صفار هرندی بعدازظهر پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر همدان افزود: ما به عنوان پیام رسان انقلابی و بسیجی باید پیام خود را به این بخش برسانیم که گاهی اوقات پیام و صدای درست به آنان رسانده نمی‌شود، باید به آن‌ها بگوییم که منافع شما نیز در آرامش و پیگیری از یک نهاد پارلمانی و نه در کف خیابان و آشوب که خواست دشمنان است، دنبال می‌شود.

صفار هرندی با اشاره به خسارت اغتشاشات سال گذشته به کشور، گفت: گرفته شدن جان‌های افراد بی گناه و آسیب‌های مالی بخشی از این خسارات بود و خسارت بزرگ‌تر این بود که دشمنان به یکدیگر پیام می‌دادند اکنون وقت زدن ایران و انتقام گرفتن از آن است، چیزی که حتی برخی افراد با ضدیت نظام در شبکه‌های فارسی زبان خارجی خود به آن اذعان و اعتراف داشتند.

وی اظهار کرد: معتقدیم فضای این دوره از انتخابات در کشور مطبوع‌تر است و برای آن‌ها که بهانه‌ای برای استنکاف از مشارکت سیاسی ندارند فرصت خوبی مهیا شده است، از محضر عزیزان در شورای نگهبان خواسته ایم و باز هم می‌خواهیم تا هرچه ممکن است بهانه‌ها را کم‌تر کنند، هنوز هم شورای نگهبان فرصت اقدام دارد تا در خصوص افرادی که تظلم خواهی کرده اند در ارتباط با رد یا عدم احراز خود در هیات‌های اجرایی و نظارت تصمیم گیری کند.

صفار هرندی گفت: برداشت ما این است که شورای نگهبان برخورد همراه تری را در زمینه صلاحیت‌ها داشته، البته این شورا همیشه مطابق قانون عمل کرده، اما در این دوره همراهی بیشتری را در زمینه یاد شده داشته است.

وی با بیان اینکه جریان رسانه‌ای انقلاب اسلامی با وجود آنکه شاهد تسلط جریان رسانه‌ای نظام سلطه بر افکار عمومی دنیا هستیم توفیقات خوبی بدست آورده است، افزود: در فضا‌های رسانه‌ای بین‌الملل شاهد رد پای جریان خبیث صهیونیستی هستیم که با راه‌اندازی چندصد شبکه از جمله شبکه‌های متعدد فارسی زبان تلاش دارند تا با دروغ پراکنی افکار عمومیِ ما و دنیا را دچار گمراهی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از حیث تکنولوژی و برخورداری از امکانات زیرساختی و لجستیکی بین رسانه‌های جریان انقلاب و دشمن فاصله قابل توجهی وجود دارد، افزود: با این وجود در جریانات مختلف از جمله ماجرای غزه مظلومیت و عزت و اقتدار فلسطنیان حرف اول را می‌زند و صهیونیست‌ها با وجود این همه سرمایه گذاری در حسرت برد رسانه‌ای طرف مقابل که همان جریان مقاومت است، هستند.

صفار هرندی ادامه داد: اگرچه ابزار‌های قوی پیام رسان شاید در اختیارمان نباشد، اما اگر پیام قوی باشد بدون شک این خلاء را جبران می‌کند.

وی در ادامه به مزین شدن نام جشنواره رسانه‌ای بسیج رسانه به نام ابوذر از اصحاب برجسته پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: یکی از خصوصیات ابوذر این بود که در محیطی حرف حق می‌زد که شنوا نداشت و برای آنکه صدایش شنیده نشود به بیابان ربذه تبعید شد، اما امروز شاهدیم صدای او از فراز قرن‌ها عبور کرده و رساتر از هر زمان به گوش ما می‌رسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه موضع ابوذرگونه ما می‌تواند بر محیط غیرعادلانه حاکم بر دنیا غلبه کند، گفت: ابوذر امروز نیز جریان انقلاب اسلامی و رسانه‌های ما هستند که در مقابل نظم غیرعادلانه‌ای که نظام سلطه و مستکبران رقم زده اند ایستاده اند، بدون شک اگر قدرت پیام عدالت خواهی ما رسایی لازم را داشته باشد از مرز‌های تکنولوژی دشمن عبور کرده و ضمن جذب مخاطب یارگیری می‌کند کما اینکه این اتفاق امروز رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ظهور و بروز فضای مجازی کار را برای رساندن پیام آسان کرده است، افزود: هرچند اگر پیامی حق و به ضرر مستکبران باشد برخلاف ادعای آزادی بیان که دارند آنرا تحمل نمی‌کنند، نظیر آن هم تحمل نکردن تصاویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی آنان و حذف محتوا‌های مربوط به ایشان است.

صفارهرندی با تاکید بر تولید محتوا‌های رسانه‌ای تاثیرگذار برای اثربخشی مناسب، گفت: یکی از ویژگی‌های دیگر ابوذر از کلام مولای متقیان این بوده که او به باطن دنیا نگاه می‌کرد و ظواهر برایش مهم نبود بنابراین فعالان رسانه‌ای جریان انقلاب نیز باید این گونه عمل کنند و برای به ثمر نشستن کار‌ها ضمن به بطن کار توجه کنند، تعجیل و سرعت عمل در عرصه خبر و اطلاع رسانی خوب است، اما اگر این سرعت از دقت بکاهد و ما را از کشف حقیقت بازدارد، این خسارت است، اگر به ظواهر توجه و به قضاوت‌های سطحی بپردازیم و مشغول شویم شاید از باطن و شناخت حقیقتی که در آن نهفته است بازبمانیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در انجام کار فرهنگی باید طاقت و تحمل بالایی داشت چرا که استقرار یک عادت صحیح فرهنگی و جایگزینی آن با یک عادت غلط یک شبه رقم نمی‌خورد، افزود: اگرچه عموم جامعه دنبال دستیابی به نتایج زودرس هستند، اما در محیط فرهنگی و رسانه‌ای باید به دوردست‌ها اندیشید.

صفار هرندی در ادامه به اثرات برخی اقدامات در مقوله فرهنگ اشاره کرد و گفت: رضاخان سال ۱۳۱۴ در چنین روز‌هایی فرمان کشف حجاب را صادر کرد که پس از نزدیک به یک قرن برخی عادات شوم و ناهنجاری‌ها از این اقدام نشات گرفته شده که نهالش حدود ۹۰ سال قبل کاشته شد، یا باید به راه‌اندازی مجله زن روز در دوران پهلوی اشاره کرد که تلاش می‌کرد تا با معرفی سبک خاصی از زندگی برای تغییر سبک زندگی زنان ایرانی بکوشد که در ادامه حاصل آن تربیت برخی زنان و مردانی شد که گریبان اعتقادات و هنجار‌ها و ارزش‌های جامعه را گرفتند، ظهور انقلاب اسلامی البته این رویه را متوقف کرد، اما این وضعیت به طور کامل حل نشد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی با وجود محدودیت‌هایی که نظام سلطه برای انتقال آن ایجاد کرد حتی در فضایی اعتقادی خارج از گفتمان ما دارای مخاطب است، افزود: امروز خیلی‌ها مسلمان نیستند، اما مرید پیام انسان گرایانه ما شده اند و اگر بخواهند ملت و کشوری که عمیقا مستقل از قدرت‌های جهانی عمل می‌کند را نشان دهند به جمهوری اسلامی ایران اشاره می‌کنند

صفار هرندی با تاکید بر اینکه باید پیام خود را خوب و هنرمندانه و با بسته بندی مناسب عرضه و منتقل کنیم، افزود: باید مراقب دوقطبی سازی‌های دشمنان و افراد مغرض باشیم چرا که دوقطبی سازی فرصت ما و جامعه را برای فهم حقیقت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مغرضان و فرصت طلبان با دوقطبی سازی‌ها دروغ‌های بزرگ و شاخ و برگ دار می‌گویند که در ایام انتخابات بازار آن داغ می‌شود، مثلا زمانی می‌گفتند اگر این‌ها روی کار بیایند پیاده رو‌ها را زنانه و مردانه می‌کنند در صورتی که این اقدام در برخی نقاط اروپا بدلیل تعرض بالای مردان وقیح به زنان عملیاتی شده و تصاویرش موجود است، اما در ایران رقم نخورد است.

ما نباید به دوقطبی سازی و پیشبرد آن کمک کنیم، مسوولیت بزرگی متوجه اهالی رسانه است که یکی از آن‌ها نجات جامعه از افتادن به دام دروغ‌های بزرگ به شمار می‌رود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مفروض ما این است که در انتخابات مشارکت تعیین کننده و اثرگذار باشد، در سایر نقاط دنیا مثلا انگلیس وقتی انتخابات با درصد مشارکت پایین باشد نمی‌شنوید که بگویند انگلیسی‌ها از نظام حاکم ابراز برائت کردند، اما وقتی مثلا مشارکت در انتخابات کشور ما چنددرصد پایین بیاید می‌گویند ملت ایران از حاکمیت خود روی برگردانده اند!، بنابراین ما برای اینکه جلوی سوء استفاده دشمن را بگیریم نباید نسبت به مسوولیت خود در جلب مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تعلل کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین