|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۳۷۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰
این مقام یمنی تصریح کرد: تا پایان تجاوز (رژیم صهیونیستی به نوار غزه) و رفع محاصره، به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، ادامه خواهیم داد.

جنبش انصارالله یمن شامگاه چهارشنبه در واکنش به اظهارات فرافکنانه آمریکایی‌ها درباره اقدامات این جنبش در دریای سرخ از آمریکا خواست جهان را منحرف نکند.

به گزارش ایسنا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا گفت کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ و دریای عرب امن است و آمریکایی ها باید از گمراه کردن جهان دست بردارند.

عبدالسلام تاکید کرد: ما از همه کشورها می‌خواهیم مراقب باشند که در تله‌های آمریکا که هدف آن نظامی کردن دریای سرخ برای خدمت به «اسرائیل» و تشویق تجاوزگری آن است، نیفتند.

این مقام یمنی تصریح کرد: تا پایان تجاوز (رژیم صهیونیستی به نوار غزه) و رفع محاصره، به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، ادامه خواهیم داد.

وی افزود هرکس به عملیات نیروهای مسلح یمن اعتراض کند با پاسخ مواجه خواهد شد.

همچنین معاون وزیر خارجه یمن وابسته به انصارالله در پاسخ به اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بر امنیت کشتیرانی برای همه مقاصد به جز بنادر اراضی اشغالی تاکید کرد.

مقام یمنی افزود صنعا قاطعانه تمام روایت‌های نادرست و گمراه کننده آمریکا، انگلیس و آلمان در مورد امنیت ناوبری را تکذیب می‌کند.

پیشتر وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود اگر حملات انصارالله در دریای سرخ ادامه داشته باشد، این امر پیامدهایی خواهد داشت.

مقامات آمریکایی مدعی هستند انصارالله همه کشتی‌های تجاری را که از دریای سرخ عبور می‌کند حتی کشتی‌هایی که به رژیم صهیونیستی ارتباطی ندارند، هدف قرار می‌دهد و حملات این جنبش در دریای سرخ تهدیدی برای آزادی کشتیرانی بین‌المللی و یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان است.

انصارالله یمن بارها اعلام کرده است در حمایت از فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تنها کشتی‌های مرتبط با این رژیم را هدف قرار می‌دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین