|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۳۷۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
«جیم بنکس»، عضو کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گزارش‌ها در این خصوص را «بسیار نگران‌کننده» توصیف کرد و گفت که لوید آستین «از روز نخست فاجعه بوده است.»

تسنیم: بعد از انتشار گزارش‌هایی از بی‌خبری ۳ روزه «جو بایدن» و کاخ سفید از بستری شدن وزیر دفاع آمریکا در بیمارستان، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره خواستار اخراج «لوید آستین» شده‌اند.

«جیم بنکس»، عضو کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گزارش‌ها در این خصوص را «بسیار نگران‌کننده» توصیف کرد و گفت که لوید آستین «از روز نخست فاجعه بوده است.»

بنکس گفت لوید آستین بایستی اخراج شده و فرد دیگری جایگزین او شود که ارتش را برای پیروزی در جنگ‌ها آماده کند نه آنکه به پیشبرد اهداف سیاسی دولت بایدن بپردازد.

بسیاری از دیگر نماینده‌های جمهوری‌خواه در کنگره نیز با طرح انتقاد‌های مشابه خواستار توبیخ لوید آستین یا برکناری او شده‌اند.

کاخ سفید ۳ روز از بستری شدن وزیر دفاع بی خبر بودارزیابی اطلاعاتی آمریکا: ورود به جنگ گسترده با حزب‌الله به معنای شکست اسرائیل است

روز گذشته شبکه ان‌بی‌سی نیوز گزارش داد که پنتاگون سه روز منتظر ماند برای اینکه بستری شدن وزیر دفاع را به کاخ سفید اطلاع دهد. دو مقام ارشد دولت آمریکا گفتند که در میانه تنش‌ها در غرب آسیا آستین به عنوان وزیر دفاع آمریکا بستری بود و ۴ روز را در بخش مراقبت‌های ویژه گذراند.

یک مقام آمریکایی تایید کرد: پنتاگون تا روز پنجشنبه یعنی سه روز بعد از ورود وزیر دفاع به مرکز درمانی والتر رید، به مقام‌های ارشد در شورای امنیت ملی کاخ سفید در مورد این مساله اطلاع نداده بود.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، عصر جمعه در بیانیه‌ای گفت که آستین دوشنبه شب به دلیل «عوارض ناشی از یک فرایندپزشکیاخیر» در بیمارستان بستری شد.

آستین روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت پنهان کاری از وضعیتش را بر عهده گرفت. وی در این بیانیه نوشت: نگرانی رسانه‌ها درباره شفافیت را درک می‌کنم و تایید می‌کنم که می‌توانستمکار بهتری انجام دهم تا اطمینان حاصل کنم که به درستی بهعموم مردم اطلاع‌رسانی شود.

وزیر دفاع آمریکا در این بیانیه افزود:، اما گفتن این مساله مهم است؛ این روند درمانی من بود و مسئولیت کامل تصمیماتم بابت پنهان کاری را به عهده می‌گیرم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین