کد خبر: ۳۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
جهانگیری تصریح کرد: نقش تعامل اقتصادی سرمایه‌گذاران و بازرگانان و صنعتگران ایران و عراق در ارتقای سطح مناسبات دو کشور تعیین کننده است.
اسحاق جهانگیری گفت: تحولات اخیر قیمت نفت نشان می‌دهد قیمت نفت چالش جدی برای دو کشور ایران و عراق است. بنابراین هر دو کشور برای توسعه صنعت و اقتصاد خود بدون اتکا به نفت باید گام‌های بلندی بردارند.

 معاون اول رئیس جمهور در دیدار با تجار و بازرگانان ایرانی و عراقی با بیان این‌که کاهش بهای نفت را در شرایط جدید توسعه سیاسی علیه کشورهای مستقل می‌دانیم، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌های کشورهایی مثل ایران و عراق قیمت نفت به جایگاه واقعی خود برگردد.

وی با تأکید بر این‌که مسیر توسعه روابط ایران و عراق برگشت ناپذیر است،‌ افزود: باید سطح روابط بین دو کشور افزایش یابد. اراده سیاسی دو کشور بر این است.

جهانگیری تصریح کرد: نقش تعامل اقتصادی سرمایه‌گذاران و بازرگانان و صنعتگران ایران و عراق در ارتقای سطح مناسبات دو کشور تعیین کننده است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: وظیفه دولتمردان دو کشور است که بسترهای مناسب برای توسعه فعالیت صنعتگران و بازرگانان را فراهم کنند و موانع پیش رویشان را برطرف کنند تا بتوانیم به اهداف مدنظر دست یابیم.

جهانگیری تصریح کرد: به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران می‌گویم که عزم جدی برای ارتقای همه جانبه مناسبات اقتصادی و تجاری با عراق داریم و مطمئنم دولت عراق با مسئولیت آقای حیدر العبادی همین انگیزه را دنبال می‌کنند.

 در این جلسه معاون وزیر تجارت عراق و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و عراق بر ضرورت گسترش روابط دو کشور تأکید کردند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین