|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۷۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
اسماعیلی با اشاره به فعالیت قرارگاه شهید آوینی گفت: ارشاد به دنبال بودجه‌ریزی جدیدی در استان‌ها بوده تا برای اصحاب رسانه و فعالین قرآنی یک میز مستقل تأسیس و برای هر انجمن یک اعتبار سرانه که سقف آن تا یک میلیارد تومان است پیش‌بینی کند.

فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته با یک جنگ ترکیبی روبه رو بودیم که در این جنگ برخی‌ها دچار اشتباه محاسباتی شدند اما ما راه بازگشت را باز گذاشتیم و بخشیدیم در حالی که انتظارش را نداشتیم و یادمان هم نمی‌رود،گفت: این افراد با بی بصیرتی در کنار افرادی که بدخواه مردم ایران بودن ایستادند و ما فضا بازگشت را مساعد کردیم.
 
محمد مهدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه امروز در جمع اهالی فرهنگ و هنر ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان با بیان اینکه ما در این سفر چند اتفاق مهم را در حال پیگیری هستیم، اظهار داشت: طرح‌های مثل تئاتر شهر که برای آن ۸۰ میلیارد تومان کنار گذاشته شده است، باید این میزان اعتبار هر چه سریعتر توسط مدیرکل ارشاد استان جذب و کارها جلوتر رفته که با سرانجام رسیدن این طرح استعداد‌های مناطق غرب کشور در اینجا شکوفا می‌شود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دررابطه‌با صدور مجوزهای مؤسسات فرهنگی و هنری گفت: تلاش می‌کنیم که سریع‌تر مجوز‌ها صادر بشود و باید بحث کیفیت کار بر کمیت آن ترجیح داده شود.
 
وی گفت: بیش از ۳ هزار مسجد پایگاه قرآنی را دنبال می‌کنیم و استان زنجان که مهد قرآن و فعالیت‌های فرهنگی است باید فضای فرهنگ و هنر این استان را بیش‌ازپیش تقویت کنیم.
 
اسماعیلی با اشاره به فعالیت قرارگاه شهید آوینی گفت: ارشاد به دنبال بودجه‌ریزی جدیدی در استان‌ها بوده تا برای اصحاب رسانه و فعالین قرآنی یک میز مستقل تأسیس و برای هر انجمن یک اعتبار سرانه که سقف آن تا یک میلیارد تومان است پیش‌بینی کند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به انتقاد یک فیلم‌ساز زنجانی مبنی بر اینکه چرا فقط نگاه‌ها به تهران است، یادآور شد: اتفاقاً بر عکس، نگاه‌مان را به استان‌ها را تقویت کرده‌ایم و یک نگاه عدالت فرهنگی به همه استان‌ها داریم، امسال ۳۵ درصد آثار رسیده به جشنواره فجر در استان‌ها ساخته و یا فیلم‌برداری شده بود.
 
وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مردمی‌ترین وزارت خانه در دولت است، ادامه داد: همه حلقه‌های میانی در این وزارت خانه متمرکز شده است.
 
اسماعیلی از  فعالیت ۲ هزار ۵۰۰ موسسه قرآنی در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۴ هزار انجمن و ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور مشغول به فعالیت هستند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار ۵۰۰ نفزچر عضو صندوق هنر هستند، افزود:  خدمات مختلفی از طریق این صندوق به اهالی فرهنگ و هنر ارایه می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته با یک جنگ ترکیبی روبه رو بودیم که در این جنگ برخی‌ها دچار اشتباه محاسباتی شدند اما ما راه بازگشت را باز گذاشتیم و بخشیدیم در حالی که انتظارش را نداشتیم و یادمان هم نمی‌رود، افزود: این افراد با بی بصیرتی در کنار افرادی که بدخواه مردم ایران بودن ایستادند و ما فضا بازگشت را مساعد کردیم.
 
اسماعیلی با بیان اینکه شبکه خانگی را فرصت می‌دانیم اما محتواها باید بر اساس جامعه ایرانی باشد، افزود: در حوزه موسیقی هم اتفاقات خوبی افتاده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با با بیان اینکه ما در بهترین وضعیت حوزه فرهنگ و رسانه قرار داریم، ادامه داد: شهر زنجان حتما باید به یک مرکز اصلی زیرساختی تبدیل شود.
 
وی با بیان اینکه کار هنر‌مندان و اهالی فرهنگ را باید به خود هنرمندان سپرده بشود، گفت: برای اینکه اقدامات ملموسی در حوزه فرهنگ، هنر، مساجد و قرآن انجام بدهیم برنامه‌های مختلفی در این راستا تدوین شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین