|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۳۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
جنتی اظهار کرد: دکتر حبیی اهل تفکر و تعمق بود و هرگز بدون فکر و بررسی به ایراد سخن نمی‌پرداخت.
علی جنتی گفت: مرحوم حسن حبیبی از همان روزهای نخست آشنایی با نوع برخوردها و رفتارهای خود به من نشان داد که با شخصیت متواضع، صاحب اخلاق و با فضیلت رو به رو شده‌ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت مرحوم "حسن حبیبی" که به همت انجمن مفاخر علمی و فرهنگی ایران در محل انجمن برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: من آوازه دکتر حبیبی را از سال‌های قبل از انقلاب اسلامی اسلامی دریافتم، در آن روزها آیت الله هاشمی رفسنجانی برای شتاب بخشیدن به مبارزات خارج از کشورعلیه رژیم شاه بنیاد فرهنگی در پاریس بنا کرده و دکتر حبیبی را به ریاست آن گماردند. بنیادی که به ظاهر فرهنگی بود اما هدف اصلی آن انجام فعالیت‌های سیاسی بود.

وی افزود: دراین بنیاد جمعی از فعالان سیاسی خارج از کشور از کشورهای مختلف عضو شدند که محمد منتظری نیز از خاورمیانه عضوی از این بنیاد بود.

جنتی با اشاره به کمک های فکری و سیاسی مرحوم حبیبی به دانشجویان درجریان مبارزات تاکید کرد: در سال 1356 من به اتفاق حجت الاسلام دعایی و جمعی از روحانیون مبارز خارج از کشور و دانشجویان اتحادیه مسلمان مقیم اروپا در پی برپایی اعتصاب غذایی در پاریس برای دفاع از حقوق زندانیان سیاسی داخلی بودیم.در این مدت دکتر حبیبی با علاقه نکات کلیدی و موثری مهم را به ما یاد آوری می‌کردند، حتی بیانیه‌ها را برای ما ترجمه می‌کردند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: اولین همکاری ما با دکتر حبیبی به دعوت دکتر ولایتی وزیر امور خارجه وقت برای تدوین اسناد وزارت امور خارجه شکل گرفت. کار جمع آوری ،تدوین و انتشار اسناد وزرات امور خارجه تا شکل گیری مرکز اسناد وزارت خارجه ادامه یافت.

وی افزود:همکاری مشترک ما با دکتر حبیبی ادامه یافت،زمانی که ما به اتفاق جمعی تصمیم به تشکیل حزب سیاسی گرفتیم ایشان با کمک‌ها و مشاورهای خود ما را با همه وجود یاری کرده اما با وجود اصرار ما حاضر نبودند ریاست حزب را بپذیرند.

جنتی اظهار کرد: دکتر حبیی اهل تفکر و تعمق بود و هرگز بدون فکر و بررسی به ایراد سخن نمی‌پرداخت.

وی به قدری به امانت داری اهمیت می‌داد که از نوشتن خاطرات خود از ترس اینکه مبادا نکته به دلیل فراموشی اشتباه ذکر شود، پرهیز می‌کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حبیبی به رعایت اصول اخلاقی بسیار پای بند بودند و می توانم بگویم منش ایشان همراه با درس اخلاق بود.

در این مراسم جمعی ازشخصیت های فرهنگی از جمله غلامعلی حدادعادل ،دکتر زرشناس و حجت الاسلام دعایی حضور داشتند و به واکاوی شخصیت دکتر حبیبی پرداختند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین