|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۳۷۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
حجت الاسلام طاهری آکردی با اشاره به اینکه هدف تشکیل ستاد امر به معروف کشور به عنوان اولین نهاد جمهوری اسلامی بر مبنای شکلگیری در اصل هشتم قانون اساسی می‌باشد، ادامه داد: هدف در ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیای حوادث پیرامونی و دوری از بی تفاوتی و مطالبه‌گری مردم است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: طبق نظرسنجی صورت گرفته بیشتر مردم ایران قائل به پوشش حجاب اعم از حجاب شرعی و عرفی هستند.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی در نشست خبری خود اظهار کرد: اشاره به اینکه طی نظر سنجی که مرکز پژوهش ستاد امر به معروف کشور انجام داده است بیش از ۸۵ درصد از مردم ایران قائل به پوشش اعم از حجاب شرعی و عرفی هستند و فقط پنج درصد هیچ اعتقادی به حجاب ندارند و ۱۰ درصد در موضوع حجاب کم حجاب محسوب می‌شوند.
 
به نوشته ایرنا, وی افزود: طی یک بازه زمانی یک ماه از آبان تا آذر ماه جاری بیش از ۲۸۵ هزار مورد تذکر لسانی در خیابان ولیعصر(ع) تهران صورت گرفته که از این تعداد ۴۰ مورد منجر به تنش شده که ۳۶ مورد آن حل و فصل و برای چهار مورد آن پرونده قضایی تشکیل شده است.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: این ستاد بر اساس چهار اصل قانون، تعامل بین دستگاهی،مطالبات مردمی و رهنمودهای رهبری عمل می‌کند اما ستاد عفاف و حجاب در وزارت کشور تشکیل و ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان معین به دور از موازی کاری به این امر می‌پردازد.
 
وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف بیشتر وظیفه تذکر لسانی دارد،افزود: در این زمینه برای رسیدگی به گزینش در برخی دستگاه‌های اجرایی ورود پیدا کرده‌ایم.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد:در زمینه صنعت خودرو و کیفیت آن بازدیدی از صنعت خودرو صورت گرفته و نیز پویش ۱۰ هزار نفری در اعتراض به کیفیت آن تشکیل شده که نامه‌ای در این خصوص به بازرسی کل کشور نوشته و به مطالبات مردمی اشاره شده است.
 
وی ادامه داد: معتقدیم 2 شرکت خودرو ساز سایپا و ایران‌خودرو نیز در حال ضرر دادن هستند زیرا خودرو با مواد اولیه ایرانی ساخته اما واسطه‌گری‌ها و نیز محاسبه نرخ دلاری برای تولید خودرو داخلی موجب نارضایتی خریدار و افزایش اعتراض‌ها شده است.
 
حجت الاسلام طاهری آکردی با اشاره به اینکه هدف تشکیل ستاد امر به معروف کشور به عنوان اولین نهاد جمهوری اسلامی بر مبنای شکلگیری در اصل هشتم قانون اساسی می‌باشد، ادامه داد: هدف در ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیای حوادث پیرامونی و دوری از بی تفاوتی و مطالبه‌گری مردم است.
 
وی گفت: باید ترویج فرهنگ، نظارت و اجرا امر به معروف در دستگاه دولتی و حمایت از آمران معروف صورت گیرد و نظارت بر عفاف و حجاب با همکاری تشکل‌های مردمی به عنوان مبحث مطالبه‌گری مطرح باشد.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اضافه کرد:ترویج فرهنگ امر به معروف در توده نخبگان با عامه مردم فرق دارد بر همین اساس به دنبال آموزش و تدریس آمران و احیای ضابطان قضایی هستیم.
 
وی بیان کرد: در این راستا در دانشگاه ها نسشست علمی و کرسی آزاد اندیشی برگزار و نیز جشنواره معروف در ۹ رشته از شعر و داستان گرفته تا انیمیشن، کلیپ تدارک دیده شده است.
 
وی بیان داشت: مطالبه گری باید همراه پیشنهاد باشد و هر دستگاهی مصادیق معروف را باید شناسایی کند. طی یک آسیب شناسی از فساد های گزارش شده بیشتر آنها به رانت‌های آن بر می‌گردد که برخی خلع قانونی موجود استفاده و به اصطلاح معروف قانون را دور زده اند.
 
حجت الاسلام طاهری آکردی تاکید کرد: باید جایگاهی تعریف شود که از کسی که فساد را افشاگری می‌کند حمایت شود.
 
وی راه حل کاهش فساد را تقویت مبانی دینی عنوان کرد و افزود: فساد در همه جای دنیا زیاد است اما در برخی گزارشات چون مستنداتی برای آن وجود ندارد قابل بررسی نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین