|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۳۷۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
مدیرعامل استقلال گفت: درقطر جلسه‌ای با سالمی زاده داشتم. صحبت‌های اولیه آنجا انجام شد. منجر به بازدید دوستان از فضای میدانی شد. دیروز هم جلسه‌ای با شرکت توسعه و تجهیز داشتیم. اگر یک زمین مناسب در اختیار باشگاه استقلال قرارداده شود این شرکت توانایی دارد، این مجموعه را برای استقلال فراهم کند. نمی‌گویم مثل یک رویا است. می‌خواهم نگاه بلندتری داشته باشم. امیدوارم این سنگ بنا گذاشته شود تا استقلال یک ورزشگاه مدرن و خوب داشته باشد.


خبر ورزشی: تفاهم نامه باشگاه استقلال و شرکت IBN مالزی برای ساخت یک مجموعه ورزشی اختصاصی امضا شد.

مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری و ساخت مجموعه ورزشی اختصاصی باشگاه استقلال با همکاری شرکت IBN مالزی امروز برگزار شد. در این مراسم علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال، مسئولان یک شرکت چینی برای طراحی و یک شرکت قطری نیز حضور داشتند.

علی خطیر در ابتدای این مراسم اظهار داست: از ابتدا به دنبال این بودیم که یک فضای زیرساختی درخور باشگاه استقلال به وجود بباوریم. از نظر زیرساخت، شان یک باشگاه پرافتخار ایران و آسیا حفظ نشده است. تمرینات تیم گاهی خارج از مجموعه برگزار می‌شد. از روزی که وارد باشگاه استقلال شدم این دغدعه را داشتم. ساخت و سازهایی در حال انجام است. به دنبال راه اندازی باشگاه سلامت استقلال با یک مجموعه فیزیوتراپی قوی هستیم. نگاه بلند مدت‌تری هم داشتیم. برای ساخت مجموعه ورزشی تلاش کردیم ارتباطاتی که بعد از رفتن آجورلو قطع شده بوده را برقرار کنیم.

مدیرعامل استقلال گفت: درقطر جلسه‌ای با سالمی زاده داشتم. صحبت‌های اولیه آنجا انجام شد. منجر به بازدید دوستان از فضای میدانی شد. دیروز هم جلسه‌ای با شرکت توسعه و تجهیز داشتیم. اگر یک زمین مناسب در اختیار باشگاه استقلال قرارداده شود این شرکت توانایی دارد، این مجموعه را برای استقلال فراهم کند. نمی‌گویم مثل یک رویا است. می‌خواهم نگاه بلندتری داشته باشم. امیدوارم این سنگ بنا گذاشته شود تا استقلال یک ورزشگاه مدرن و خوب داشته باشد.

وی افزود: از همه دلسوزان استقلال تشکر می‌کنم و امیدواریم بتوانیم این اتفاق خوب را رقم بزنیم. این شرکت‌ها تجربه و تخصص بالایی در زمینه طراحی و ساخت استادیوم‌های ورزشی دارند. ان‌شاالله همکاری خیلی خوبی با هم داشته باشیم. این تفاهم نامه تعهد آور نیست. فقط ما را متعهد می‌کند نسبت به فراهم کردن مقدمات اولیه یعنی زمین برای ساخت استادیوم، ان‌شاالله بعد از طراحی اولیه نسبت به مراحل بعدی که عقد قرارداد است گام بر می‌داریم.

سپس مدیرعامل شرکت IBN مالزی گفت: خیلی خوشحالم. علی خطیر توضیحات را ارائه داد. از همکاری با این باشگاه خیلی هیجان زده هستم و قول می‌دهم یک پروژه بزرگ در شان استقلال ساخته شود. شرکت ما در کار ساخت و ساز فعالیت دارد. بیشتر پروژه‌های ما کیفیت بالایی دارند و تلاش ما همین موضوع است. شرکت طراحی TJA سومین شرکت طراح چین و دهمین شرکت در دنیاست. اکثر استادیوم‌های چین توسط این سرکت طراحی شده‌اند. در آفریقا هم چند استادیوم ساخته و در جام ملت‌های آفریقا استفاده شد. انتقال کیفیت، استفاده از بهترین متریال و رضایت مشتری مهمترین هدف ماست.

وی افزود: امروز خیلی افتخار می‌کنیم که این همکاری را انجام می‌دهیم. قول می‌دهیم استادیومی بسازیم که شاید بهترین در منطقه باشد. فقط به دنبال ساخت استادیوم نیستیم و شاید یک لندمارک جدید برای تهران بسازیم. می‌دانیم استقلال بهترین باشگاه ایران است. قول می‌دهیم ورزشگاهی با بهترین کیفیت و در شان این باشگاه ساخته شود. در حقیقت مسائل فرهنگی و منطبق بر معماری ایرانی را در این استادیوم لحاظ می‌کنیم. از کلیه افرادی که به ما کمک کردند با استقلال همکاری کنیم، از خطیر و سالمی زاده تشکر می‌کنم.

در ادامه علی خطیر توضیحاتی را پیرامون ظرفیت و جزئیات این ورزشگاه ارائه کرد: نظرمان است که ورزشگاهی ۴۰هزار نفری داشته باشیم. داخل آن ۲زمین تمرین، هتل ۵ستاره و همچنین بخشی به عنوان یک مجموعه تفریحی یک عموم مردم هم بتوانند از آن استفاده کنند، وجود داشته باشد. این برنامه را داریم و درموردش صحبت کردیم. با وزارت ورزش و شرکت توسعه صحبت کردیم. چند مکان را مدنظر داریم. در کمپ حجازی هم نخواهد بود. وسع این کمپ زیاد نیست. حداقل ۱۵ هزار هکتار زمین نیاز داریم. منابع مالی و سرمایه هم کاملا توسط شرکت‌های قطری، چینی و همچنین مالزیایی تامین می‌شود.

مدیرعامل استقلال تصریح کرد: قرار نیست از منابع داخلی استفاده شود. فاینانس آن خارجی است. قرارداد نیز BOT خواهد بود. برآورد دوستان از هزینه این پروژه ۵۰۰میلیون دلار است. در تفاهم نامه اولیه وظایف ما این است که زمین مناسب را مشخص کنیم. دوستان طراحی را انجام می‌دهند. بعد از تکمیل طراحی، اقدمات قانونی عقد قرارداد و انتقال زمین انجام می‌شود. دوستان قول دادن ظرف ۴۰ تا ۴۵ روز این طراحی را انجام بدهند که به نوعی در طراحی مجموعه ورزشی یک رکورد است.

وی افزود: بعد از اینکه کلنگ زنی و استارت کار انجام شد، پیش بینی دوستان این است که طرف ۳سال تحویل بدهند. این تفاهم نامه الزامی برای دوطرف ندارد. برای این است که طرفین حسن نیت خودشان را نشان بدهند. دوستان این ریسک را پذیرفتند که این طراحی را با وجود هزینه‌بر بودن آن، پس از ارائه ابعاد زمین، انجام بدهند. فرصت برای فکر کردن به اسم مجموعه زیاد است. این مجموعه متعلق به باشگاه استقلال خواهد بود. به عنوان یک هوادار همیشه دلم می‌خواست استقلال صاحب چنین مجموعه‌ای باشد. امیدوارم استقلال بتواند صاحب یک مجموعه اختصاصی شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین