|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۷۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷
رئیس‌جمهور با بیان اینکه چند سال است شهید سلیمانی بین ما نیست ولی مقاومت زنده است، خطاب به دشمنان تصریح کرد: می‌خواهید مقاومت را از بین ببرید؟ کار شماست؟ مقاومت در گوشت، پوست و استوان مردم منطقه جای گرفته و از بین رفتنی نخواهد بود.

تسنیم: رئیس جمهور گفت: شهید سلیمانی الگوی جامعه‌ی ما، قهرمان ایران اسلامی و جهان اسلام است. او قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیاست و در کسوت دفاع از مظلومان و فلسطین تمامی تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کرد.
 
سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شامگاه امشب در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، طی سخنانی ضمن اشاره به ولادت حضرت فاطمه(س) و میلاد امام خمینی(ره) و هم‌چنین سالگرد سردار دل‌ها و شهادت زائران وی در کرمان، بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی به حضرت فاطمه(س) ارادت می‌ورزید و نسبت به برگزاری مجالس برای ایشان همت داشت و نام ایشان را گره‌گشا می‌دانست.
 
وی افزود: مکتب فاطمی شاخصه‌هایی دارد؛ اخلاص و عشق به خدا اولین شاخصه است و این بانوی بزرگوار برای دفاع از رسالت رسول و ولایت ولی بسیار مجاهدت کرد. ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم، حق‌طلبی و عدالت‌خواهی در زندگی حضرت فاطمه(س) موج می‌زند. در خطبه‌ای او سخن از قرآن، علی(ع)، عدالت  و انسان و نجات انسان‌ها به میان آمده است. تمام وجود آن حضرت برای این است که انسان با خدا آشنا شده و وظایف و حقوق خود آشنا بشود.
 
رئیس‌جمهور گفت: زندگی فاطمه زهرا(س) جهاد در راه خداست و او اولین شهیده‌ی در سنگر مبارزه با نفاق است؛ سخنان و سیره‌ی ایشان نقاب از چهره‌ی نفاق کنار زد و مردم آن‌زمان بیدار شدند. مکتب امام خمینی(ره) در امتداد این مکتب قرار دارد؛ تفکر امام این جمله‌ای است که بارها فرمودند عالم محضر خداست. تفکر، رفتار، سلوک امام پیوند معنویت و سیاست، توجه به مردم و مستضعفان و مظلومان، دفاع از مظلوم، دفاع از فلسطین  قرار دارد.
 
رئیسی اظهار داشت: خداباوری، دین‌باوری و مردم‌باوری در سیره‌ی امام نشانه‌های بسیاری دارد و این مکتب ایران عزیز را از زیر بار ظلم، استبداد و استعمار نجات داد و مردم ما را آزاد کرده و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.
 
وی خاطر نشان کرد: مکتب امام خامنه‌ای نیز در امتداد این مکتب است و گفتمان رهبری، همان گفتمان امام است؛ ظلم‌ستیزی، نجات امت اسلامی، مقاومت در برابر زورگویی، خواندن مردم به خدا و ارزش‌های الهی و خواستن یک زندگی عادلانه و سالم برای جامعه در نگاه رهبر معظم انقلاب قرار دارد. در منظومه‌ی فکری رهبری، پرورش انسان‌های بسیاری را می‌بینیم و مکتب حاج قاسم سلیمانی در امتداد این مکتب قرار دارد. او دست‌پرورده‌ی مکتب امام و رهبری است؛ آن‌چه از اخلاص، خداخواهی، عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و دفاع از مظلوم می‌بینیم را این شهید در این مکتب فراگرفته و خود یک مکتب است.
 
رئیس‌جمهور عنوان کرد: شهید سلیمانی الگوی جامعه‌ی ما، قهرمان ایران اسلامی و جهان اسلام است. او قهرمان مبارزه با تروریسم در غرب آسیاست و در کسوت دفاع از مظلومان و فلسطین تمامی تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کرد. کاری که حاج قاسم انجام داد، شناخت و بکارگیری نیروی انسانی کارآمد برای دفاع از وطن و ارزش‌های الهی در ایران، سوریه، عراق و منطقه است.
 
رئیسی گفت: او مردم علم، عمل، سیاست، معنویت و دیپلماسی و میدان است. او توانست مقاومت را به‌صورت منسجم در منطقه فعال کند؛ به‌نحوی که مردم مظلوم فلسطین، لبنان، یمن، عراق، سوریه و در همه‌ی منطقه احساس کردند می‌توانند. او روحیه‌ی ما می‌توانیم را به همه القا کرد.
 
وی گفت: شهید سلیمانی هم پیروزی و هم شهادت را کسب کرد؛ او هم سرزمین‌های اشغال‌شده را فتح کرد و هم توانست قلوب را تسخیر نماید. تسخیر قلوب فقط با اراده‌ی الهی ممکن خواهد بود.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه چند سال است شهید سلیمانی بین ما نیست ولی مقاومت زنده است، خطاب به دشمنان تصریح کرد: می‌خواهید مقاومت را از بین ببرید؟ کار شماست؟ مقاومت در گوشت، پوست و استوان مردم منطقه جای گرفته و از بین رفتنی نخواهد بود.
 
رئیسی بیان کرد: قریب به 90 روز است که مقاومت خودنمایی می‌کند؛ آیا مقاومت غزه نیروی دریای و هوایی دارد؟ و آیا نیروی زمینیِ آن‌چنانی دارد؟ بلکه توکل به خدا مردم غزه را سرپا نگه داشته است.
 
وی اضافه کرد: برخی روسای کشورها به ما می‌گویند متعجبیم که چگونه رژیم غاصب با ادعاها و ساز و برگ نظامی مقابل مقاومت زمین‌گیر شده است. زورشان به مقاومت نمی‌رسد و زنان  کودکان را می‌کُشند.
 
رئیس‌جمهور عنوان کرد: دشمنان سرنوشت فرعون را بخوانند؛ او بسیاری از کودکان را کشت تا موسی(ع) به این عالم نیاید اما خداوند در همان کودک‌کشیِ او، امت موسی را شکل داد و دست انتقام بیرون آمد و حکومت فرعونی خاتمه یافت. در کشتن 10 هزار کودک و مردم بی‌گناه دست انتقام الهی بیرون خواهد آمد و رژیم صهیونیستی حتماً پایان قطعی خواهد داشت و به‌زودی شاهد پایان رژیم صهیونیستی خواهیم بود.
 
رئیسی گفت: رئیس یکی از کشورهای منطقه به بنده گفت که وزیر خارجه آمریکا گفته سه روز بعد از طوفان الاقصی به سرزمین‌های اشغالی رفتم و احساسم این بود اسرائیل فرو ریخته است. آمریکایی‌ها با ساز و برگ نظامی، پول و امکانات امدند تا این رژیم را حفظ کنند اما این رژیم حفظ نخواهد شد.
 
وی با بیان اینکه باور داریم طوفان الاقصی ادامه دارد و پایان آن، پایان رژیم صهیونیست خواهد بود، خطاب به دشمنان تصریح کرد: شما می‌توانید مقابل شهید سلیمانی ایستادگی کنید؟ پس چرا شبانه به او که مهمان دولت عراق بود، حمله کردید؟ وحشت دشمنان از او به این خاطر بود که حضور او مرگ داعش بود؛ داعشی که دست‌پرورده‌ی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
 
رئیس‌جمهور عنوان کرد: شهید سلیمانی امنیت را برای منطقه به ارمغان آورد و مردم منطقه بدانند که امنیتی که امروز در منطقه وجود دارد مدیون شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم است.
 
رئیسی گفت: دشمنان این شهید را به شهادت رساندند اما رهبر حکیم ما فرمودند که «شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک‌تر از حاج قاسم سلیمانی است.» دشمنان بلکه نسبت به مزار و زائران او نیز دشمنی می‌ورزند.
 
وی خطاب به دشمنان تصریح کرد: مزار شهید سلیمانی را هم نمی‌توانید تحمل کنید؟ در فضاهای رسانه‌ای نام و عکس او را ممنوع کردید ولی از تاریخ درس بگیرید؛ نام و زیارت مقتدای او یعنی امام حسین(ع) را قدغن کردند ولی امروزه شکوه و عظمت امروز اربعین حسینی را ببینید.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا در جنایات غزه نقش مستقیم دارد، خاطر نشان کرد: به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهم؛ تردید نکنید که در این جنایت‌های خود هزینه‌ی سخت و پشیمان‌کننده‌ای خواهید داد. زمان و مکان در اختیار امت اسلامی و نیروهای مقاومت خواهد بود و در زمان و مکان مناسب دست انتقام الهی بیرون خواهد آمد و شما را سرجای خود خواهد نشاند.
 
رئیسی گفت: نیروهای مقاومت از همه‌ی زمان‌ها باانگیزه‌تر و آماده‌تر در میدان هستند و این نیرو در همه مناطق اسلامی می‌خواهد از وطن و ارزش‌های خود دفاع کند. شهدای فلسطین مردم جهان را بیدار کرده و با رشادت‌ها و مقاومت‌های فلسطینیان، مسئله‌ی فلسطین و آزادی قدس شریف به مسائه جهانی بشریت تبدیل شده است. مردم دنیا با همه وجود از رژیم صهیونیستی و حامیان او و آمریکا نفرت دارند؛ باور داریم که خون شهید سلیمانی و شهدای سرافراز فلسطین نظام ناعادلانه جهانی امروز را به‌هم خواهد ریخت و نظام عادلانه جهانی را نوید می‌دهد.
 
وی افزود: خون شهیدان به زنده‌شدن قلوب جهانیان کمک کرده و به‌درستی گفته شد که شهید سلیمانی، «شهید القدس» است؛ وعده‌ی تخلف‌ناپذیر نصرت الهی نصیب امت اسلامی خواهد شد و رژیم صهیونیستی و حامیانش پایان یافته و تمدن اسلامی جلوه‌گر خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین