|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۶
کد خبر: ۳۷۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که سخنان بتسلئیل اسموتریچ و ایتامار بن گویر، دو وزیر اسرائیلی که خواهان استقرار فلسطینی ها در خارج از غزه شده بودند، سخنانی تحریک آمیز و غیرمسئولانه است.

پس از آمریکا، فرانسه نیز اظهارات دو وزیر صهیونیست درمورد لزوم کوچاندن فلسطینی ها از نوار غزه و ساخت شهرکهای یهودی نشین در این باریکه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: فرانسه اظهارات بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارائی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل را محکوم میکند.

وزارت خارجه فرانسه از تل آویو خواست تا از چنین اظهارات تحریک آمیزی که غیرمسئولانه بوده و تنشها را تشدید میکند، دست بردارد.

پیشتر یک مسئول ارشد در کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه تایمز آف اسرائیل اعلام کرد که تل آویو در حال مذاکراتی با کشورهای متعدد برای پذیرش مهاجران از نوار غزه است.

روز گذشته نیز وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: ما به صورت شفاف اعلام کردیم که غزه، خاک فلسطینی است و خاک فلسطین باقی خواهد ماند.

وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که سخنان بتسلئیل اسموتریچ و ایتامار بن گویر، دو وزیر اسرائیلی که خواهان استقرار فلسطینی ها در خارج از غزه شده بودند، سخنانی تحریک آمیز و غیرمسئولانه است.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و چهره راستگرای افراطی این رژیم در نشستی که با اعضای حزب خود داشت، در ادامه رویکردهای ضد فلسطینی خود، بازگشت شهرک‌نشین‌های یهود به غزه پس از توقف جنگ را خواستار شد و ساکنان فلسطینی اراضی اشغالی را به مهاجرت تشویق کرد.

این چهره افراطی در ادامه نیز مدعی شد، «خروج فلسطینی‌ها از نوار غزه می‌تواند راه را برای احداث دوباره شهرک‌های یهودی در مناطق فلسطینی باز کند».

بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز یکشنبه بازگشت شهرک‌نشین‌های یهود به نوار غزه پس از توقف جنگ را خواستار شده و مدعی شد، «فلسطینی‌های نوار غزه باید به مهاجرت به کشورهای دیگر تشویق شوند».

در مقابل جنبش حماس این اظهارات اسموتریچ را محکوم کرده و آن را تحقیر شرم‌آور و جنایت جنگی دانست.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین