|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۳۷۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
متأسفانه خبر‌های تلخی از برخورد با نیرو‌های اورژانس در بیمارستان‌ها می‌بینیم که می‌بایست با اقدامات لازم قانونی، از بروز چنین رفتار‌هایی جلوگیری شود. لازم است مسئولان حوزه سلامت به موضوع امنیت نیرو‌های اورژانس، توجه لازم را داشته باشند.

خبر آنلاین: محمد رئیس زاده، صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین کنگره بین‌المللی طب اورژانس ایران، گفت: اهمیت طب اورژانس بر کسی پوشیده نیست، زیرا پر استرس‌ترین لحظات جان یک انسان در اورژانس بیمارستان‌ها رقم می‌خورد.

وی افزود: متأسفانه خبر‌های تلخی از برخورد با نیرو‌های اورژانس در بیمارستان‌ها می‌بینیم که می‌بایست با اقدامات لازم قانونی، از بروز چنین رفتار‌هایی جلوگیری شود. لازم است مسئولان حوزه سلامت به موضوع امنیت نیرو‌های اورژانس، توجه لازم را داشته باشند.

وی، موضوع استفاده از هوش مصنوعی را در حوزه سلامت مورد تاکید قرار داد و گفت: ما نباید از علم روز پزشکی عقب بمانیم. کسانی که تلاش می‌کنند علم پزشکی را تضعیف کنند، آب در هاون می‌کوبند و هرگز چنین نخواهد شد.

وی ادامه داد: سهم سلامت از GDP باید مشخص و پرداخت شود و مسئولان بگویند الان این سهم در چه وضعیتی است.

رئیس زاده بر واقعی شدن تعرفه‌ها تاکید کرد و افزود: علاوه بر واقعی شدن تعرفه‌ها، عدالت بین رشته‌ای نیز باید محقق شود. برخی رشته‌های پزشکی مثل رشته طب اورژانس، بیهوشی و…، باید به صورت ویژه دیده شوند.

وی، احترام و تمکین به تولیت حوزه سلامت را یک قانون دانست و گفت: این تولیت بر عهده وزارت بهداشت است و کسی نباید به خودش اجازه بدهد در حوزه سلامت ورود کند.

رئیس زاده با انتقاد از افزایش ظرفیت‌های پزشکی بدون توجه به زیرساخت‌ها، افزود: وقتی توانمندی افزایش ظرفیت را نداریم، نباید دست به چنین کاری بزنیم. اگر زیرساخت‌ها فراهم نیست و روی کاغذ ظرفیت‌ها را افزایش می‌دهید، خیانت به حوزه سلامت است.

رئیس زاده افزود: جامعه پزشکی جزو بهترین مودیان در پرداخت مالیات هستند، به طوری که ۱۰ درصد از درآمد پزشکی در همان ابتدا کسر می‌شود و دفاع بنده، متوجه قاطبه جامعه پزشکی است که مشغول خدمت به مردم هستند.

وی ادامه داد: من نمی‌دانم چرا جامعه پزشکی را پایلوت پروژه‌های اقتصادی می‌کنند.

رئیس زاده به موضوع زیرمیزی اشاره کرد و افزود: دست‌هایی در کار است که می‌خواهند با طرح چنین مسائلی، نگاه مردم و جامعه را از وجود مافیای اقتصادی دور کنند.

شانزدهمین کنگره طب اورژانس ایران به مدت ۳ روز و تا تاریخ ۱۵ دی ماه در مرکز همایش‌های بین المللی رازی تهران ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین