|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۳۷۷۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، روحیه جهادی، حضور به موقع، خودسازی، اقدام و عمل توام با فکر و اندیشه، اخلاص، علاقه و معرفت قلبی به ائمه اطهار و ولایت مداری را از ویژگی‌های علامه مصباح یزدی بعنوان یک استاد بسیجی عنوان کرد.

ایرنا: آیت‌الله محمود رجبی روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی رییس فقید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، بیان داشت: داشتن روحیه جهادی مهم‌ترین ویژگی یک استاد بسیجی است که در وجود افرادی مانند علامه مصباح یزدی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تبلور داشت و در هر صحنه‌ای که انقلاب به آن‌ها نیاز داشت، حضور تأثیرگذاری داشتند.

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، روحیه جهادی، حضور به موقع، خودسازی، اقدام و عمل توام با فکر و اندیشه، اخلاص، علاقه و معرفت قلبی به ائمه اطهار و ولایت مداری را از ویژگی‌های علامه مصباح یزدی بعنوان یک استاد بسیجی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی به معنای واقعی کلمه استاد فکر و اندیشه بود، ابراز داشت: وی در اخلاص و بندگی خداوند متعال فردی بی‌نظیر بود.

رجبی تصریح کرد: آیت‌الله مصباح یزدی از دوران قبل از انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌هایی که لازم بود حضور به موقع داشت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: علامه مصباح یزدی هرجایی که لازم بود بدون اینکه منتظر ابلاغیه و دستوری باشد وارد میدان می‌شد و در حد لزوم، امکانات و بستر‌های لازم را نیز برای تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌ها فراهم می‌کردند.

رجبی خاطرنشان کرد: در طول دوران انقلاب اسلامی کمتر استادی در کشور ما وجود داشته که به اندازه علامه مصباح یزدی، تربیت نیرو و کادرسازی کرده باشد.

وی خودسازی را از ویژگی‌های بارز استاد علامه یزدی و همچنین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: علامه مصباح یزدی به تصریح دوستان و اساتید، از دوران جوانی تهذیب و خودسازی را به عنوان یک اصل جدی در زندگی خود قرار داد و ثمراتی که باقی مانده به برکت روح الهی ایشان بوده است.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی مجتهد، بنیانگذار و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، عضو مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رییس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و یکی از استادان برجسته حوزه علمیه قم بود.

ایشان در فقه و اصول با بهره بردن از محضر استادانی، چون آیات عظام بروجردی، اراکی، امام خمینی (ره) و بهجت در سن ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد رسید. در علم تفسیر نیز با بهره از دیدگاه‌ها و سفارش های خصوصی علامه طباطبایی (ره)، توانست روش صحیح تعمّق و تفکّر در قرآن را بیاموزد تا آنجا که علامه کار بازخوانی «تفسیر المیزان» پیش از چاپ را به او سپرد.

ایشان پس از مدتی تحمل بیماری، عصر جمعه دوازدهم دی ماه ۱۳۹۹ در ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین