|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۷۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲
اینطور نباشد که بخش‌هایی مثل کشاورزی که آسیب‌پذیر هستند به سختی مالیات بدهند، اما اجرای قانون وصول مالیات برای عده‌ای با درآمد بالا و صاحبان خانه‌های لوکس که فقط آخر هفته در استان حضور دارند، ولی از تمام خدمات مختلف بهره‌مند می‌شوند، کوتاهی شود که این اصلا پذیرفتنی نیست.
.
تسنیم: استاندار مازندران گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد مالکان خانه‌های لوکس، غیربومی هستند و تاکنون از فرار مالیاتی بهره برده‌اند، اما امروز مصوب شد که دریافت مالیات از این واحدها برابر قانون در دستور امور مالیاتی قرار بگیرد.
 
سید محمود حسینی‌پور، صبح امروز در نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان مازندران، با اشاره به مضوع مالیات بر خانه‌ها و ویلاهای لوکس در مازندران افزود: در برخی موارد پردرآمدترین افراد و اشخاص حقوقی فرار مالیاتی دارند، لذا باید اینها را به پرداخت مالیات موظف کنیم.
 
وی تاکید کرد: اینطور نباشد که بخش‌هایی مثل کشاورزی که آسیب‌پذیر هستند به سختی مالیات بدهند، اما اجرای قانون وصول مالیات برای عده‌ای با درآمد بالا و صاحبان خانه‌های لوکس که فقط آخر هفته در استان حضور دارند، ولی از تمام خدمات مختلف بهره‌مند می‌شوند، کوتاهی شود که این اصلا پذیرفتنی نیست.
 
استاندار مازندران از امور مالیاتی مازندران خواست تا بررسی‌های لازم را نسبت به اشخاص و واحدهایی که به نوعی فرار مالیاتی داشته‌اند، انجام دهد و برابر قانون با آنها برخورد کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ریشه‌یابی مسائل اولویت‌دار مازندران در بخش‌های آب و انرژی، صنایع غذایی، حمل و نقل و زراعت و باغبانی، این بخش‌ها را در راستای رسیدن به رشد هشت درصدی حائز اهمیت دانست.
 
حسینی‌پور با بیان اینکه برنامه راهبردی بالادستی کم نداریم، اما اینکه چگونه تبدیل به سیاست اجرایی شود باید مورد توجه مدیران دستگاه‌هایی اجرایی باشد، از آنها خواست تا در این زمینه اهتمام بیشتری به خرج دهند و سهل‌انگاری نکنند.
 
وی با تأکید بر اینکه تصمیمات استراتژیک شورای برنامه‌ریزی، چرخ دستگاه‌های اجرایی را به حرکت درآورده است، خواستار تحقق این تصمیمات با اراده جمعی شد و این را هم اضافه کرد که مازندران تشنه ارتقای بهره‌وری است و رسیدن به این مهم از طریق روش‌های دانش‌بنیان در حال تبدیل به یک خواست عمومی است.
 
استاندار مازندران در حوزه جمع‌آوری آبهای سطحی نیز بر پیاده‌سازی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه باید به دنبال تحقق این مهم باشند. در حوزه جهاد کشاورزی هم باید نگاه دانش‌بنیانی حاکم بر طرح‌ها باشد.
 
شهید سید رضی گفت پای عهدم با حاج قاسم می‌مانم
 
حسینی‌پور در بخش‌های دیگری از سخنانش با اشاره به سالگرد نهم دی‌ماه؛ روز بصیرت، اظهار داشت: یکی از پیچیده‌ترین عملیات مخملی کشور که تحت یک فتنه عبری عربی و آمریکایی بوده و تشخیص سره از ناسره را سخت کرده بود، با حضور معنادار مردم آگاه و با بصیرت در حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه خنثی شد و حماسه ماندگاری را رقم زد.
 
وی با بیان اینکه به برکت مردم فهیم و وفادار، انسجام و قدرت بالایی را در کشور داریم، افزود: رابطه تنگاتنگی که بین مردم و رهبری ایجاد شد، کشور را از فتنه‌ها در امان نگه داشته است.
 
استاندار مازندران همچنین شهادت سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی؛ سردار جبهه مقاومت را تسلیت گفت و یادآور شد: ایشان با آنکه می‌دانست تحت نظر است و به او گفتند که برگردد، اما اعلام کرد بنا بر عهدی که با شهید حاج قاسم سلیمانی بسته‌ام در این جبهه می‌مانم.
 
حسینی‌پور با بیان اینکه اگر دشمن می‌توانست با ترور به اهداف خود برسد، باید تاکنون رسیده بود، گفت: تجربه نشان داد که این اقدامات کور راه به جایی نمی‌برد اما هر تروری که انجام می‌شود، حتما دشمن تاوان سختی را پس خواهد داد.
 
به گفته محسن اسلامی، مدیرکل امور مالیاتی مازندران، فقط در سال جاری 102 هزار مؤدی جدید مالیاتی شناسایی شده است و در بخش خانه‌های لوکس نیز در فاز نخست، تعدادی از شهرک‌های مسکونی که ارزش خانه‌های لوکس و ویلایی آنها افزون بر 30 میلیارد تومان است در برنامه مالیاتی استان قرار گرفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین