|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۳۷۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
حجت‌الاسلام سید رضا تقوی امروز در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه امروز روز ویژه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: یکی از اقدامات انقلابی این است که رویدادهای مختلفی که در متن انقلاب شکل گرفته را برای مردم بازگو کنیم؛ چراکه رمز و راز جوشش انقلاب این است که ابعاد مختلف تحولات را در مناسبات ویژه برای مردم تبیین کنیم.

ایسنا: مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه در خنثی‌سازی فتنه‌ها بصیرت مردم حرف اول را می‌زند، گفت: در دوران امام حسن(ع) مردم بصیرت نداشتند و به همین دلیل در آن زمان صلح با معاویه بر حضرت تحمیل شد.
 
حجت‌الاسلام سید رضا تقوی امروز در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه امروز روز ویژه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: یکی از اقدامات انقلابی این است که رویدادهای مختلفی که در متن انقلاب شکل گرفته را برای مردم بازگو کنیم؛ چراکه رمز و راز جوشش انقلاب این است که ابعاد مختلف تحولات را در مناسبات ویژه برای مردم تبیین کنیم.
 
وی با بیان اینکه نهم دی سرفصل جدیدی را در انقلاب اسلامی ایجاد کرد، افزود: موج انقلاب اسلامی در ایران به منزله یک زلزله بود که جهان سیاست را زیر و رو و تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد. در واقع در ابتدای امر دشمن از عمق و قدرت انقلاب ایران مطلع نبود؛ چراکه قدرت‌های شرق و غرب دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند و خیال می‌کردند نقشی در سیاست ندارد، تا اینکه شعارهای انفجاری مردم ایران از مساجد بلند شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی ثمره روحیه مقاومت مردم بود که با تکیه بر قرآن و اسلام به پیروزی رسید و امروز نیز این روحیه در مردم فلسطین قابل مشاهده است. مردم مظلوم غزه روزی صدها کشته می‌دهند و خم به ابرو نمی‌آورند. حتی اگر گذرگاه رفح را باز کنند، باز هم این مردم سرزمین خود را ترک نمی‌کنند. این روحیه برای مردم دنیا تعجب‌آور است. این نیرو باعث شده بسیاری از مردم در غرب مسلمان شوند. این روحیه پر قدرت از اسلام، قرآن و تجربه انقلابی مردم ایران به ملت فلسطین منتقل شده است.
 
تقوی با بیان اینکه موج انقلاب اسلامی همچنان در کشورهای منطقه ادامه دارد، عنوان کرد: به تعبیر رهبری از روز اول انقلاب همواره بحران و فتنه وجود داشت، اما مردم با عزت و بصیرت از بحران‌ها و فتنه‌ها عبور کردند. فتنه با انگیزه دشمنی به وجود می‌آید و از طریق به هم ریختن اجتماع خود را نمایان می‌کند. فتنه لباس حق را می‌پوشد تا آنان که از عمق مسائل آگه نیستند را فریب دهد و جذب کند.
 
مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت اضافه کرد: فتنه شبیه‌سازی می‌کند و ترکیبی از عوامل متعدد است. ارتباط معنادار بین عوامل داخلی ناسالم با عوامل خارجی خائن از مسببین فتنه است که باید توسط برنامه‌ریزان نظام این ارتباط قطع شود. فعال شدن عناصر قدرت‌طلب که از قدرت جامانده‌اند نیز از دیگر عوامل به وجود آمدن فتنه است.
 
وی هنجارشکنی و عبور از مرزهای قانونی را از دیگر عوامل فتنه برشمرد و گفت: اردوکشی خیابانی و حمله به مراکز حساس جامعه وقتی به هم گره بخورد فتنه را ایجاد می‌کند. البته ایجاد فتنه یک بستر می‌خواهد لذا اگر جامعه آماده باشد، فتنه خود را نشان می‌دهد. فتنه‌انگیزان اول به سراغ ناراضی‌هایی می‌روند که به خواسته‌های نامشروع خود نرسیده‌اند. به عنوان مثال یک قاچاقچی که اعدام شود، خانواده او جزو ناراضی‌ها می‌شود.
 
تقوی ادامه داد: بستر دیگر فتنه شبهه‌پراکنی است که امروز در فضای مجازی زیاد شده، همان طور که وقتی موسی برای عبادت به کوه طور رفت، سامری با شبهه‌پراکنی قوم بنی‌اسرائیل را به گوساله‌پرستی دعوت کرد. به عنوان نمونه دیگری از فتنه‌های تاریخی، می‌توان به قرآن سر نیزه کردن خوارج در جنگ صفین و قرارگیری مسلمین در مقابل حضرت علی(ع) اشاره کرد.
 
مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه قدرت رهبری برای هدایت شبیه معجزه است، اظهار کرد: رهبری نهم دی را روز بصیرت نامگذاری کردند، زیرا اگر جامعه‌ای بصیرت نداشته باشد، در گرداب فتنه اسیر خواهد شد. لذا در خنثی‌سازی فتنه‌ها بصیرت مردم حرف اول را می‌زند. در دوران امام حسن(ع) مردم بصیرت نداشتند و به همین دلیل در آن زمان صلح با معاویه بر حضرت تحمیل شد.
 
وی با اشاره به وقایع سال ۸۸ بیان کرد: مردم بصیر در آن زمان به میدان آمدند و آتش فتنه را خاموش کردند، اما باید بدانیم دشمن هیچ گاه دست از سر ما برنداشته و برنمی‌دارد، لذا نباید از دشمن غافل شده و آن را دست کم گرفت. دشمن بداند ما ایستاده‌ایم، جنگ، فتنه و هیچ چیز دیگری نمی‌تواند چهره انقلاب را عوض کند، ایران مرام علوی دارد و زیر چتر ولایت امیرالمومنین(ع) این انقلاب به وجود آمده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین