کد خبر: ۳۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
خبرگزاری کیودوی ژاپن روز دوشنبه از پنوم پن خبر داد که دولت کامبوج تصویر برداری پهپادها بر فرار این شهر را نقض حقوق شهروندی و امنیت عمومی دانست و آن را ممنوع اعلام کرد.
به نقل از اطلاعیه دفتر شهردار پنوم پن پایتخت کامبوح، حاکی است، شهرداری از این پس هرنوع تصویر و فیلم برداری با کمک پهپاد از این شهر را نقض آشکار حقوق شهروندی، امنیت و نظم عمومی تلقی کرده و از این عمل غیر قانونی جلوگیری می کند.

براساس این گزارش، چنانچه این گونه تصویربرداری امری ضروری تلقی گردد عامل آن باید قبل از اقدام به این کار مجوزهای لازم را از مراجع ذیربط و به ویژه شهرداری اخذ نماید، در غیر این صورت مستوجب مجازات های قانونی سنگین خواهد شد.

یک منبع پلیس پنوم پن نیز روز دوشنبه در گفت وگو با کیودو تصریح کرد که این تصمیم دولت پس از آن اتخاذ شد که عصر شنبه گذشته یک آلمانی تبار با هواپیمای بدون سرنشین از کاخ پادشاه کامبوج به ویژه زمانی که 'مونینیث سیانوک' ملکه مادر در حال ورزش در حیاط کاخ بود، فیلم برداری کرده بود.

به نوشته این منبع، پس از آنکه نیروهای امنیتی کاج سلطنتی از فرد مجرم شکایت کردند، وی بلافاصله پس از محرز شدن جرمش دستگیر و البته در همان روز آزاد شد.

اما 'سوم چهایا' معاون مدیرکل شبکه تلویزیون کامبوج روز دوشنبه گفت: از 2 سال گذشته تا کنون فیلم برداری هوایی با پهپاد از رویدادهای کشور توسط این شبکه امری عادی تلقی می شود، اما نگرانی دولت از امنیت عمومی و نقض حقوق شهروندی نیز بی دلیل نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین