|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۳۷۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
در این راستا وبگاه آمریکایی «آکسیوس» به نقل از مقامات صهیونیست نوشت که قطر به «اسرائیل» اطلاع داده‌است که حماس «اساسا موافقت کرده» مذاکرات را برای دستیابی به توافقی جدید برای آزادی بیش از ۴۰ اسیر در غزه در ازای توقف جنگ برای یک دوره تا یک ماه از سر بگیرد.

ایسنا: رسانه‌های عبری می‌گویند که رئیس موساد به شورای وزیران اطلاع داده که حماس در حال حاضر خواهان آتش‌بس ۲۰ تا ۳۰ روزه در ازای آزادی ۵۰ اسیر است.

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که دیوید بارنیا، رئیس موساد به کابینه این رژیم اطلاع داده‌است حماس اکنون خواهان آتش‌بس ۲۰ تا ۳۰ روزه در ازای ۵۰ کودک، زن و سالمند اسیر شده‌است.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا یوآو گالانت، وزیر جنگ را از نشست با روسای موساد و شین بت منع کرده بود. این پس از آن بود که به هر روسای این دو نهاد دستور داده بود در نشست امنیتی که قرار بود در خصوص موضوعی حساس برگزار شود،‌ شرکت نکنند.

اما دفتر نتانیاهو اعلام کرد: «نخست وزیر، رئیس موساد را به چالش نمی‌کشد، کابینه جنگ طرفی است که خط مشی را تعیین می‌کند و در مورد مساله اسیران تصمیم می‌گیرد.»

در این راستا وبگاه آمریکایی «آکسیوس» به نقل از مقامات صهیونیست نوشت که قطر به «اسرائیل» اطلاع داده‌است که حماس «اساسا موافقت کرده» مذاکرات را برای دستیابی به توافقی جدید برای آزادی بیش از ۴۰ اسیر در غزه در ازای توقف جنگ برای یک دوره تا یک ماه از سر بگیرد.

این وبگاه گزارش داد که مقامات اسرائیلی با این پیام «با احتیاط شدید» برخورد می‌کنند و می‌گویند امیدوارند در آخر هفته توضیحات بیشتری دریافت کنند تا بفهمند آیا حماس واقعا جدی است یا خیر.

یکی از مقامات صهیونیست گفت: «پیام قطر هنوز بسیار مقدماتی، اما مثبت است، زیرا برای اولین بار از زمان پایان توافق قبلی، اشاره می‌کند که حماس آماده بازگشت به میز مذاکره است. بر این اساس، ما از حالت انجماد به سرمای شدید منتقل می‌شویم.

وبگاه «واللا» به نقل از سه مقام بلندپایه اسرائیلی نوشت: «میانجی‌های قطری پیامی را به اسرائیل رساندند مبنی بر اینکه حماس به صورت اولیه موافقت کرده‌است که به میز مذاکره بازگردد تا توافقی منعقد شود که طی آن ۴۰ فرد از غزه در ازای آتش‌بس چند هفته‌ای و سایر شروط آزاد شوند.

به گزارش واللا، پیشنهاد قطر شامل آزادی ۴۰ اسیر از جمله زنان و مردان بالای ۶۰ سال و همچنین افراد بیمار و مجروح است که نیاز به درمان فوری دارند.

وبگاه عبری «واللا» چند روز پیش نیز گزارش داد که اسرائیل، قطر را از آمادگی خود برای انعقاد آتش‌بس یک هفته‌ای در نوار غزه بر اساس تمایل به آزادی اسرای فلسطینی در ازای آزاد حدود ۴۰ نفر از اسیران خود که توسط مقاومت فلسطین در نوار غزه نگهداری می‌شوند، مطلع کرده‌است.

این وبگاه نوشت که این پیشنهاد اولین پیشنهادی است که اشغالگران از زمان پایان توافق قبلی، چند هفته پیش، پس از فروپاشی آتش‌بس یک هفته‌ای ارائه کرده‌اند، زیرا مقامات اسرائیلی اعلام کردند که این پیشنهاد منعکس کننده «عزم رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری مذاکرات است.»

خانواده‌های اسرای صهیونیستی که توسط مقاومت فلسطین در نوار غزه نگهداری می‌شوند، درخواست‌های خود برای تبادل فوری اسرا را افزایش داده‌اند و این درخواست‌ها پس از حادثه شجاعیه و کشتن اسرا توسط «ارتش اشغالگر» شدت گرفت. این موضوع آنچه مقاومت درباره کشته شدن چند اسیر صهیونیست در نتیجه بمباران مستمر باریکه غزه توسط اشغالگران مطرح می‌کند را تایید کرد.

اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس جمعه تاکید کرد: رهبران اشغالگر اسیران خود را زنده نخواهند دید، مگر پس از پایان همه جانبه تجاوزات خود به غزه و از طریق مذاکره بر اساس منافع مردم ما.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین