|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۵
کد خبر: ۳۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دکتر حسن حبیبی دارای روح پاک و زلالی بود که فکر گناه کردن را هم به ذهن خود راه نمی داد و همه منش او آموزنده بود.
علی جنتی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت یاد زنده یاد دکتر حسن حبیبی در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: مراجعه ما به مرحوم حبیبی عمدتا برای بهره مندی از روحیات و سجایای اخلاقی وی بود.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اعتقاد معاون اول اسبق ریاست جمهوری افزود: حبیبی بسیار عمیق کار می کرد و از کارهای سطحی گریزان بود.

جنتی با اشاره به خدمات برجسته زنده یاد حبیبی در تاسیس فرهنگستان های ایران گفت: در سال 1376 ما به فکر تاسیس حزب سیاسی افتادیم و هرچه اصرار کردیم مرحوم حبیبی ریاست آن را قبول نکرد و در 10 جلسه سه ساعته تجربیات سیاسی خود را به همکاران ما منتقل کرد.

وزیر ارشاد با بیان تشریح برخی فعالیت های سیاسی دکتر حبیبی در قبل از انقلاب نیز اظهار داشت: وی نقش مهمی در حمایت و جمع آوری نیروهای سیاسی در فرانسه داشت و در اعتصاب سال 56 معترضان سیاسی ایرانی و اعتصاب غذای آنان برای رهایی زندانیان سیاسی نقش مهمی ایفا کرد.

در این مراسم مهدی محقق رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات ، علی اشرف صادقی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و زهره زرشناس در سخنانی با ذکر خاطرات فعالیت ها و خدمات علمی مرحوم دکتر حبیبی را تشریح کردند.

در پایان مراسم لوح تقدیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به خانم شفیقه رهیده همسر مرحوم حبیبی اهداء شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین