|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۷۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
دبیرکل شریان ابوالقاسم جراره نماینده مجلس نهم و معاون پارلمانی دیوان محاسبات در دوره بذرپاش است و از دیگر اعضای سرشناس شورای مرکزی آن می‌توان به سید مهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور در دوره احمدی‌نژاد و نماینده مجلس نهم، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس و حمید رسایی اشاره کرد.

تسنیم نوشت: ۱۱ اسفندماه سال گذشته حزب شریان اعلام موجودیت کرد تا برای انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال وارد گود رقابت شود؛ تشکلی که شباهت زیادی به تجربه ۱۷ سال قبل مهرداد بذرپاش و رایحه خوش خدمت دارد.
 
 «رقابت درون جریان انقلاب باید باشد تا مجلسی به‌مراتب بهتر و انقلابی‌تر از مجلس فعلی انتخاب شود.»، این سخنان اخیر ابوالقاسم جراره دبیرکل شریان بود که در مجمع عمومی این حزب در سیستان و بلوچستان بیان شد.
 
11 اسفندماه 1401 سال گذشته نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) در مسجدالنبی(ص) ولنجک تهران با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی برگزار شد.
 
دبیرکل شریان ابوالقاسم جراره نماینده مجلس نهم و معاون پارلمانی دیوان محاسبات در دوره بذرپاش است و از دیگر اعضای سرشناس شورای مرکزی آن می‌توان به سید مهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور در دوره احمدی‌نژاد و نماینده مجلس نهم، سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس و حمید رسایی اشاره کرد.
 
شریان از زمان تأسیس در سال گذشته در حال تدارک ورود به عرصه انتخابات است؛ این حزب سیاسی که به‌تازگی از وزارت کشور مجوز گرفته است، می‌گوید در بیش از 11 استان کشور دفاتر خود را فعال و اقدام به برگزاری مجامع عمومی کرده است و در تلاش است در انتخابات مجلس وارد زورآزمایی شود؛ هرچند تشکیل آن با حواشی‌ای همراه بود.
 
یکی از حاشیه‌های شریان که رسانه‌ها به آن پرداختند، ماجرای مراسم این حزب برای جنایات غزه در مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین بود که برخی تصاویر آن نشان می‌داد حاضران در آن به بیش از 50 نفر نمی‌رسد! همین مسئله دستمایه برخی روزنامه‌ها شد تا با تیتر «چالش بدنه اجتماعی» سراغ شریان بروند و این استقبال کم را نشانه شکست آنها در جذب مخاطب بدانند!
 
اما شاید بزرگ‌ترین حاشیه شریان (چهره‌های نامحبوبی همچون حمید رسایی و حاشیه‌سازی چون معصومه منصوری اصل در شورای مرکزی آن)؛ که بر متن تأسیس آن غلبه دارد، انتساب این تشکیلات به مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی باشد؛ حضور بذرپاش در مراسم اعلام موجودیت این حزب شائبه‌ها درباره وابستگی به وی را بیشتر کرد؛ اگرچه اعضای شریان این مسئله را رد می‌کنند اما حضور چهره‌های نزدیک به وزیر راه یک علامت سؤال بزرگ بر سر راه آنهاست و آن هم انتساب به بخشی از بدنه دولت است و می‌توان این حزب را تکرار تجربه هفده سال قبل بذرپاش در تشکیل رایحه خوش خدمت دانست.
 
میثم نادی مدیرکل روابط عمومی دیوان محاسبات در زمان ریاست بذرپاش، شهرام اشراق، معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی سابق دیوان محاسبات، فاطمه‌سادات حمیدیان رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی و روح‌الله حسین‌زاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهانگردی از چهره‌های نزدیک به بذرپاش در شریان هستند.
 
در مراسم اعلام موجودیت آنها هم علاوه بر بذرپاش، سید حسین قاضی‌زاده رئیس بنیاد شهید و در مراسم رونمایی از سامانه عضوگیری  آنها، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور حضور داشتند.
 
** رایحه خوشی که ماندگار نبود!
 
سال 85 در زمان انتخابات شوراهای اسلامی شهر سوم و مجلس خبرگان چهارم؛ شاهد سربرآمدن یک تشکیلات نزدیک به دولت با نام «رایحه خوش خدمت» بودیم که متشکل از نزدیکان احمدی‌نژاد بود و کنار فهرست اصولگرایان برای شوراهای اسلامی شهر وارد رقابت‌های انتخاباتی شدند.
 
مهرداد بذرپاش که رئیس ستاد دانشجویی محمود احمدی‌نژاد و از حلقه مشاوران وی در دوره شهرداری بود؛ با جبهه‌ای سیاسی که خود در رأس‌ آن قرار داشت برای فتح ساختمان بهشت و به‌تبع آن انتخاب شهرداری جدید تلاش می‌‌کرد.
 
فهرست ائتلاف رایحه خوش خدمت در تهران عبارت بودند از: پروین احمدی‌نژاد، امیررضا واعظ آشتیانی، نسرین سلطانخواه، عباس مسجدی، حسن زیاری، خسرو دانشجو، سیدحمید سجادی، مهرنوش معتمدی آذر، حمزه شکیب، مجتبی اعلایی، مسیح مشهدی‌تفرشی، عباس‌زاده مشکینی، سیدرستم سیدآقاخان و مسعود زریبافان که از این افراد تنها پروین احمدی‌نژاد، حمزه شکیب و خسرو دانشجو در نهایت به پارلمان تهران راه‌ یافتند.
 
مهرداد بذرپاش که ریاست این تشکیلات را به‌عهده داشت از راهیابی به شورای اسلامی شهر بازماند و بعد از این انتخابات، پرونده رایحه خوش خدمت که فهرستی دولت‌ساخته بود، بسته شد و اکثریت شورای اسلامی شهر را فهرست ائتلاف اصولگرایان به‌سرلیستی مهدی چمران در اختیار گرفت.
 
هرچند رایحه خوش خدمت در مقایسه با شریان از وزن سیاسی بیشتری برخوردار بود و چهره‌های سرشناس‌تری در عالم سیاست آن روز را در خود داشت اما روند شکل‌گیری و تأسیس دفاتر آن و در رأس بودن مهرداد بذرپاش در هردوی آنها این شائبه را پیش می‌آورد که شاید داستان مشابهی در جریان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین