|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۳۷۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
سازمان عملیات بازرگانی دریایی بریتانیا اعلام کرد که پیش از وقوع دو انفجار در فاصله پنج مایلی یک کشتی که در حال عبور از منطقه بود، دو پهپاد در منطقه مشاهده شدند.

ساعاتی پس از انتشار گزارش‌هایی در روز سه‌شنبه پنجم دی‌ماه در مورد مشاهده هواپیماهای بدون سرنشین و شلیک موشک در دریای سرخ، یک مقام دریانوردی بریتانیا اعلام کرد که انفجارهایی در سواحل یمن رخ داده است.
 
گزارش‌های مشابهی نیز در مورد سرنگونی پهپاد در سواحل مصر منتشر شده است.
 
سازمان عملیات بازرگانی دریایی بریتانیا اعلام کرد که پیش از وقوع دو انفجار در فاصله پنج مایلی یک کشتی که در حال عبور از منطقه بود، دو پهپاد در منطقه مشاهده شدند.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، این سازمان گفته است در یک حادثه ظاهراً جداگانه، صدای انفجاری شنیده شد و موشک‌هایی در فاصله چهار مایلی از یک کشتی در حال عبور مشاهده شدند.
 
گزارش‌ها حاکی است که به هیچ یک از کشتی‌ها و خدمه آسیبی وارد نشده است.
 
مقام‌های بریتانیایی اعلام نکردند این پهپادها و موشک‌ها از کجا شلیک شده‌اند و هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.
 
این حملات یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که آمریکا راه‌اندازی یک گروه ضربت دریایی چندملیتی در دریای سرخ را در واکنش به حملات یمن اعلام کرد.
 
 یمن در هفته‌های اخیر در واکنش به جنگ اسرائیل و  حماس حملات خود به کشتی‌ها در دریای سرخ را تشدید کرده‌اند.
 
این گروه گفته است کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا به مقصد این کشور را هدف می‌گیرد و به شرکت‌های کشتیرانی هشدار داده است با بندرهای اسرائیل کار نکنند.
 
چند شرکت کشتیرانی در واکنش به این حملات، حرکت کشتی‌های خود در آب‌های دریای سرخ را متوقف کرده‌اند و برای رسیدن به اروپا، قاره آفریقا را دور می‌زنند.
 
در همین حال روز سه‌شنبه صدای انفجارهایی در نزدیکی ساحل شبه‌جزیره سینا در مصر شنیده شد و شاهدان عینی گفتند که دیده‌اند شئ‌ای در آب‌های خلیج عقبه سقوط کرد.
 
شبکه تلویزیونی القاهره، نزدیک به سازمان امنیت مصر، اعلام کرد انفجار در حدود دو کیلومتری شهر ساحلی دهب رخ داده است.
 
یک شاهد عینی به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ «ما صدای بلند انفجار را شنیدیم که از سمت دریا آمد و بعد شیء عجیبی در آب سقوط کرد.»
 
گزارشی از تلفات احتمالی این حادثه منتشر نشده است.
 
دو منبع امنیتی نیز به خبرگزاری رویترز گفتند شیء سقوط کرده در آب‌های مصر پهپاد بوده است،‌ اما به مبدأ آن اشاره نکردند.
 
این دومین بار در یک ماه گذشته است که حملات پهپادی به مصر می‌رسد. حدود سه هفته پیش پدافند این کشور پهپاد دیگری را در نزدیکی دهب سرنگون کرده بود.
 
همچنین اواخر ماه اکتبر پهپادهای شلیک‌شده توسط حوثی‌ها در دو شهر نویبع و طابا در سواحل مصری دریای سرخ منفجر شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین