|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۳۷۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
آقاتهرانی تاکید کرد: امروز اندیشه ولایت فقیه مستکبران را به خاک عزا نشانده است و در سفرهای خارجی قدرت و اهمیت ایران را همه معترف هستند ولی هر چه مشکل داریم از ضعف داخلی است و این فسادهایی مثل چای دبش به دلیل ضعف نظارت و مدیریت ضعیف است که دولت باید محکم بایستد و با همکاری قوه قضائیه برخورد اساسی کند.

 مهر: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فسادهایی مثل چای دبش به دلیل ضعف نظارت و مدیریت ضعیف است که دولت باید محکم بایستد و با همکاری قوه قضاییه برخورد اساسی کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی پیش از ظهر امروز سه شنبه در دیدار با اساتید بسیجی و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: مسیر رسیدن به تمدن، متشکل شدن است و این را نباید دست کم گرفت.
 
وی افزود: برای اینکه بتوانیم مسیر پیشرفت را طی کنیم می‌بایست همدیگر را پیدا کنیم و همدل شویم و این از طریق متشکل شدن پیش می‌رود.
 
آقاتهرانی بیان کرد: در تشکیلات و جمع‌های انقلابی قرار نیست همه یکدست و هم سلیقه باشند و اینکه افراد و سلایق مختلف دورهم جمع شوید، لازمه کار تشکیلاتی است ولی باید ارزش‌های مثل ولایت فقیه محور باشد.
 
وی ادامه داد: شیطان همواره تلاش می‌کند در بین نیروهای انقلابی تفرقه افکنی کند و مانع از اجتماع نیروهای ولایی شود و به بهانه‌های مختلف پراکنده می‌کند و حال آنکه هر کسی یک عیب و نقصی دارد و این نباید سبب حرکت واحده شود.
 
مسؤل جبهه پایداری انقلاب اسلامی کشور تاکید کرد: عرصه سیاست، عرصه تردید و تنزل و واهمه نیست باید محکم باید ایستاد و از ولایت فقیه و شهدا دفاع کرد.
 
وی با اشاره به نقش اساتید و دانشجویان انجمن اسلامی در گفتمان سازی گفت: دولت آیت الله رئیسی نزدیک ترین دولت به گفتمان ولایت فقیه است و هنوز بدنه دولت با این گفتمان فاصله دارد و باید تلاش کنیم این خلأ را پرکنیم.
 
مشکلات از ضعف داخلی است
 
آقاتهرانی تاکید کرد: امروز اندیشه ولایت فقیه مستکبران را به خاک عزا نشانده است و در سفرهای خارجی قدرت و اهمیت ایران را همه معترف هستند ولی هر چه مشکل داریم از ضعف داخلی است و این فسادهایی مثل چای دبش به دلیل ضعف نظارت و مدیریت ضعیف است که دولت باید محکم بایستد و با همکاری قوه قضائیه برخورد اساسی کند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در برخی قوانین مهم از جمله عفاف و حجاب و مدیریت فضای مجازی معطل تصمیم هیأت رئیسه هستیم و بارها به مدیریت مجلس معترض شدم که طرح‌های مهم را معطل نکنیم.
 
وی درباره مسأله شفافیت اظهار داشت: شفافیت شعار مجلس بود و عده‌ای مانع شدند و من بارها علنی گفتم و به مجلس هم اعلام کردم اجازه دارید لیست اموال و املاک، دارایی‌ها و تمامی آرا و فعالیت مجلس بنده را اعلام عمومی کنید و شفافیت ضد فساد و سبب تحول و رسیدن به عدالت است.
 
این نماینده مجلس گفت: عده‌ای در مجلس برای اینکه زیرآب شفافیت را بزنند، اظهار داشتند چرا ما فقط شفافیت را اجرا کنیم، باید همه چیز حتی مسائل امنیتی را شفاف کنیم و اطلاعات حیاتی و مهم را به بهانه شفافیت در اختیار دشمن قرار دهیم که هیچ کشوری انجام نمی‌دهد! این باعث شد شفافیت به سرانجام نرسد و مردم می‌بایست از نمایندگان این مسأله را مطالبه کنند.
 
آقاتهرانی درباره انتخابات گفت: نخبگان و مردم انتخابات را پرشور کنند همه باید پای کار بیاییم و انتخابات مهم است چون هر رأی مشت محکم دهن رژیم صهیونسیتی است و رأی بدانیم در جمهوری اسلامی زینتی نیست. رأی مردم تحول آفرین است.
 
رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی ایران گفت: در انتخابات قائل به شاخص گذاری در جبهه پایداری هستیم و هر کسی اصلح باشد و بیشترین امتیاز را دارا بود، مورد حمایت جبهه است و مهم نیست عضو جبهه پایداری باشد یا نباشد. ما از آن حمایت می‌کنیم و دعوت و اصرار می‌کنیم که در انتخابات شرکت کنند.
 
وی درباره این شاخص‌ها ادامه داد: ۴۰ شاخص برای ارزیابی و رسیدن به وحدت و انتخاب اصلح استخراج کردیم و هر کس این شاخص‌ها را داشته باشد مورد تأیید ماست و این شاخص‌ها از قرآن و منویات ولی فقیه استخراج کردیم.
 
آقاتهرانی گفت: رأی آوری و داشتن سبد رأی هم جزو شاخص‌ها است ولی شاخص‌های مانند ولایت مداری ضریب بیشتری دارد. در انتخابات و رسیدن به لیست واحد آماده وحدت با جریان‌ها هستیم ولی وحدت حول شاخص‌ها باید باشد ولی اینگونه نیست که فردی یا شخصی بخواهد سهم خواهی کند و ما حتماً با این مدل سهم خواهی مخالف هستیم.
 
وی ادامه داد: راه رسیدن به وحدت در شاخص‌ها، دورهمی، گفتگو و تضارب آرا است و آمادگی داریم بر اساس شاخص‌ها باهمه گفت و گو کنیم.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی ادامه داد: در اعتبارات ملی همواره سهم فرهنگ ۲ درصد بوده که در مقایسه با خیلی از کشورها ناچیز است. توانستیم در مجلس یازدهم این عدد را به سه درصد برسانیم ولی متأسفانه در دولت‌ها هر وقت کسری بودجه پیش می‌آید از فرهنگ کم می‌کنند. ولی بدانیم فرهنگ مبنا است و اگر دنبال حل مشکلات اقتصادی هستیم باید فرهنگ را اصلاح کنیم.
 
وی با اشاره به کارنامه و عملکرد دولت سیزدهم افزود: وضع دولت، امروز نسبت به زمان تحویل بهتر شده و دولت رئیسی یک کوهی از بدهی و صندوق خالی تحویل گرفته که دولت روحانی همه اعتبارات را پیشخور کرده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین