|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۳۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
فرمانده مرزبانی استان کردستان با اشاره به راه‌کارهای پیشگیری از قاچاق مواد مخدر گفت: اموال قاچاقچیان مواد مخدر مصادره شود.
سردار عزت‌الله رشیدیان عصر امروز در کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان و سایر دستگاه‌های مختلف استان در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: مبارزه با پدیده قاچاق مشروبات الکلی در دستور کار ادارات و سازمان‌های انتظامی و نظامی قرار دارد.

وی با اشاره به میزان قابل توجه کشفیات مشروبات الکلی در سطح استان گفت: تا پایان دی ماه امسال میزان کشفیات مشروبات الکلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد رشد داشته است.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با بیان اینکه اموال قاچاقچیان مواد مخدر مصادره شود تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در روند مبارزه با قاچاق کالاهای ممنوعه وجود دارد این است که باید دستگاه‌های رصد کننده مواد مخدر و مشروبات الکلی وجود داشته باشد تا خودروهایی که در مسیرهای ورودی استان تردد می‌کنند و دارای بار قاچاق هستند را شناسایی کنند.

وی بر تبادل اخبار در هنگام شناسایی قاچاقچیان مشروبات الکلی و مواد مخدر تاکید کرد و گفت: اگر تبادل اخبار بین دستگاه‌های عمل کننده سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی و مرزبانی استان وجود داشته باشد این امر می‌تواند ضربه‌های سنگینی به افراد قاچاقچی وارد کند.

سردار رشیدیان به ابعاد مختلف مقابله با قاچاقچیان در استان اشاره کرد و افزود: در همین مدت نیز در راستای مبارزه با مشروبات الکلی در سطح استان تعداد قابل توجهی افراد دستگیر و خودروهای آن توقیف شده است.

وی بر تشدید برخوردهای قانونی با قاچاقچیان مشروبات الکلی در استان تاکید کرد و گفت: باید روی توقیف خودروهای قاچاقچیان به مدت طولانی و حتی مصادره کردن این خودروها توسط دستگاه کاشف تجدید نظر شود.

فرمانده مرزبانی استان کردستان بر فرهنگ سازی و آگاه کردن مردم در روستاهای اطراف مرزهای استان برای مقابله با تردد خودروهای حامل مواد مخدر و مشروبات الکلی تاکید کرد و افزود: باید با کمک ائمه جماعت روستاها در زمینه عواقب مصرف کالاهای ممنوعه که به اقتصاد مرز هم آسیب خواهد رساند بیشتر کار شود.

70 درصد مشروبات الکلی از آذربایجان غربی وارد کردستان می‌شود

نماینده نیروی انتظامی استان کردستان حاضر در این جلسه هم اظهار کرد: تا پایان دی‌ماه امسال در راستای مبارزه با پدیده قاچاق کالا، 27 مرحله عملیات برگزار شده که از این تعداد 17 مرحله آن در راستای مبارزه با کالاهای ممنوعه و مشروبات الکلی بوده است.

ناصر خیری تصریح کرد: حدود 70 درصد محموله‌های مشروبات الکلی از استان آذربایجان غربی وارد استان کردستان می‌شود.

خیری خاطر نشان کرد: قاچاقچیان مواد مخدر و مشروبات الکلی متاسفانه از نظر خودرو و تجهیزات روز به روز مجهزتر می‌شوند و باید با آنها برخورد شدیدتری انجام شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین