|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۵۵۳ میلیون مرسوله پستی در سراسرکشور جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.
حسین مهری عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پست خراسان جنوبی در بیرجند اظهارداشت: شبکه ارتباطی پست کهن‌ترین و قدیمی‌ترین شبکه ارتباطی دنیا است. ‌

وی با اشاره به اینکه پست در خدمت مردم بوده و اعتماد مردم را به خود جلب کرده است، افزود: در دنیا مردم به پست اعتماد دارند و این شدت و ضعف متفاوت است و هرچه که شبکه‌ ارتباطی، ریلی، هوایی، زمینی و مخابراتی به و جود آمده نتوانسته سبب کاهش خدمات پست شود بلکه سبب تقویت شبکه پستی شده است.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به تقویت شبکه پستی درکشور اشاره کرد و اظهار داشت: درحال حاضر شبکه پستی خدمات فیزیکی، الکترونیکی و مالی به مردم ارائه می‌کند.

مهری با بیان اینکه شبکه الکترونیکی پست امسال در بخشی از کشور راه اندازی شده است گفت: امیدواریم این شبکه الکترونیکی درخردادماه سال آینده در سراسر کشور راه‌اندازی شود.

وی افزود: این شبکه الکترونیکی در راستای ایجاد صندوق الکترونیکی برای هر شهروند ایجاد می‌شود و در آن خدماتی شامل قبوض آب، برق، گاز، تلفن، اخطاریه‌ها، ابلاغیه‌ها و اطللاعات بانکی افراد ارائه می‌شود.

وی با اشاره به حجم مرسولات پستی در 10 ماه امسال در کشور، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 553 میلیون مرسوله پستی در سراسرکشور جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: سهم خراسان جنوبی از این حجم مرسولات، 3 میلیون و 500 مرسوله بوده است که سرانه ارسال مرسوله در استان نسبت به کشور پایین‌تر است.

مهری با اشاره به اینکه دفا‌تر پیشخوان دولت در حقیقت بازوان اجرایی شرکت پست هستند گفت: حدود 7 هزار و 500 دفتر در سطح کشور مجوز برای آنان صادر شده ولی بیش از 5 هزار و 800 دفتر شهری به دلیل عدم توجیهی که وجود دارد فعال نیستند.

وی با بیان اینکه دفا‌تر ICT روستایی باید تقویت شود اظهار داشت: در حال حاضر10 هزار دفتر ICT روستایی درسطح کشور راه اندازی شده و در حال پیگیری هستیم که تمامی فعالیت‌های ادارات و سازمان‌ها به این دفا‌تر در روستا‌ها واگذار شود.

وی با بیان اینکه خریدهای اینترنتی یک کار جدید درشرکت پست است اظهار داشت: در 10 ماه امسال، 4 میلیون و 730 هزار مرسوله از طریق فروشگاه‌های اینترنتی توسط مردم سفارش و تحویل آنان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: پست همراه، راه‌اندازی سرویس بیمه به ویژه در روستا‌ها، راه‌اندازی پست نت در باجه‌های پست، پست مالی و آگهی روستایی از خدمات جدید این شرکت به شهروندان عزیز است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین