کد خبر: ۳۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
مدیرکل دفتر تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه از تکمیل اطلاعات مربوط به تمامی موقوفات واقفان در سامانه جامع موقوفات کشور خبر داد.
حجت الاسلام 'امرالله حسنی نیا' روز دوشنبه در 'دومین همایش آموزشی متولیان موقوفات خراسان رضوی' در مشهد گفت: بیش از هشت هزار متولی وقف و 127 هزار موقوفه در سطح کشور وجود دارد.

وی افزود: واقفان می توانند با مراجعه به سامانه جامع موقوفات کشور از نحوه وصول درآمدها و هزینه های موقوفه خود آگاه شوند.

مدیرکل دفتر تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه از وظایف اصلی این دفتر را نظارت بر عملکرد متولی وقف ذکر و بیان کرد: در صورت عدم رعایت صرفه و صلاح وقف صلاحیت لازم از متولی سلب می شود ضمن اینکه سیاست راهبردی سازمان اوقاف مبنی بر تعامل قانونی و شرعی با متولیان موقوفات را دنبال می نماید.

وی گفت: خدمات سامانه جامع موقوفات کشور گام بلندی در مسیر احیا موقوفات و جلوگیری از تضییع حقوق واقف است لذا متولیان وقف می توانند تمامی موارد مربوط به تنظیم اجاره و امور مالی وقف را در این سامانه پیگیری کنند.

او همچنین با اشاره به همایش آموزشی ویژه متولیان موقوفات اظهارداشت: اداره تحقیق سازمان اوقاف با نظارت بر کار متولیان تطبیق درآمد سالانه موقوفات با وقف نامه را برعهده دارد و در صورت تخلف اقدامات حقوقی لازم را انجام می دهد.

وی افزود: در این همایش برای متولیان دوره های آشنایی با منابع فقهی در مورد وقف، تولیت وقف و معرفی ابزارآلات به روز برای مدیریت موقوفات برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: در این استان 15 هزار موقوفه، 100 هزار رقبه و سه هزار متولی وقف وجود دارد.

حجت الاسلام 'حجت گنابادی نژاد' افزود: در این همایش 340 متولی موقوفات از 13 شهرستان استان خراسان رضوی حضور یافتند.

وی بیان کرد: بر اساس اطلاعات سامانه جامع موقوفات کشور 80 درصد از رقبات خراسان رضوی متصرفی و تنها 20 درصد آن مربوط به متولیان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تاکنون برای 86 هزار رقبه در خراسان رضوی اجاره نامه معتبر و به روز صادر شده و این اقدام همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین