|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۳۷۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
در حال حاضر ۲ مسئله کلیدی، کمک‌های ارسالی به اوکراین را با مشکل بزرگی مواجه کرده است. مجارستان که بسته کمکی اتحادیه اروپا به اوکراین را وتو کرده و دیگری جمهوری‌خواهان کنگره ایالات متحده که با ارسال کمک‌ها به اوکراین مخالف هستند.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با بیان اینکه روسیه قدرتی بزرگ در جهان است، گفت اگر اروپا به خود نجنبد اوکراین در جنگ شکست می‌خورد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) گفت که اگر اتحادیه اروپا مسیر کنونی خود را تغییر نداده و تمام توان خود را بسیج نکند، روسیه در جنگ اوکراین را شکست خواهد داد.

او گفت: اگر ما به‌سرعت تغییر مسیر نداده و تمام توان خود را به کار نگیریم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه می‌تواند در جنگ اوکراین پیروز شود.

بورل در گفت‌وگو با روزنامه گاردین اظهار کرد که روسیه یک «قدرت بزرگ» است و دموکراسی اروپا را تهدید می‌کند.

او گفت: مهم این است که ما چه می‌توانیم برای جلوگیری از پیروزی روسیه انجام دهیم. آیا واقعاً آماده‌ایم تا همه کاری انجام دهیم؟ این سوالی است که باید از خود بپرسیم.

در حال حاضر ۲ مسئله کلیدی، کمک‌های ارسالی به اوکراین را با مشکل بزرگی مواجه کرده است. مجارستان که بسته کمکی اتحادیه اروپا به اوکراین را وتو کرده و دیگری جمهوری‌خواهان کنگره ایالات متحده که با ارسال کمک‌ها به اوکراین مخالف هستند.

با آغاز جنگی تازه در غزه، اوکراین که نتوانست در ضدحمله پر سر و صدای خود دستاورد چندانی داشته باشد حالا به دنبال احیای جریان حمایت‌های نظامی غرب است؛ کمک‌هایی که به اذعان مقامات اوکراینی ادامه جنگ بدون آن‌ها برای کی‌یف ناممکن خواهد بود. آمریکا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحاتی اوکراین است؛ اما کاخ سفید و کنگره ایالات متحده تا امروز برای تصویب بودجه حمایتی جدید اوکراین به توافق نرسیده‌اند.

پیش‌تر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از دیدار با رئیس‌جمهوری اوکراین پشت درهای بسته، گفت که هنوز بر شروط خود برای تصویب بودجه حمایتی برای اوکراین تأکید دارد و تا زمان برآورده‌شدن آن‌ها اوکراین کمکی دریافت نخواهد کرد. جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا علاوه بر یادآوری این نکته که مسائل داخلی آمریکا در اولویت قرار دارند، می‌گویند که کاخ سفید باید یک استراتژی ملموس و شفاف ارائه دهد که ارسال بودجه مضاعف به اوکراین را توجیه کند؛ راهبردی که مشخصاً نشان دهد تخصیص بودجه مضاعف به کی‌یف می‌تواند به پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه ختم شود.

از سوی دیگر، بروکسل میلیاردها یورو از بودجه‌های اتحادیه اروپا برای مجارستان را به بهانه نگرانی نسبت به حاکمیت قانون در بوداپست مسدود کرده‌است. منتقدان اوربان بر این باورند که او سعی دارد با استفاده از مسئله جنگ اوکراین، بودجه‌های مسدود شده کشور خود را آزاد کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین