|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۳۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
رئیس پلیس آگاهی استان فارس از شناسایی و انهدام یک باند جیب‌بری و کیف‌زنی در سطح شهرستان شیراز و کشف ۴۴ فقره سرقت خبر داد.
به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس، سرهنگ سیروس حیدری در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره جیب‌بری و کیف‌زنی در سطح شهرستان شیراز توسط سه نفر با خودروهای پژو 405، سواری سمند و پراید، ‌شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی فارس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی شیوه و شگرد سارقان ماموران متوجه شدند سارقان افراد غیر بومی هستند که مدتی به قصد سرقت وارد شهرستان شیراز شده و پس از چند روز سرقت مجدداً خارج می شوند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان کرد: اقدامات پلیس برای دستگیری این باند سارق آغاز شد و مشخصات سارقان در اختیار واحدهای انتظامی قرار گرفت تا اینکه یک دستگاه پژو 405 در یکی از محله‌های شمالی شهر شیراز توسط ماموران کلانتری 23 گلدشت معالی آباد مشاهده و زمانی که ماموران قصد متوقف کردن آن را داشتند راننده اقدام به فرار کرد.

‌سرهنگ حیدری اظهار داشت: پس از مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف، راننده دستگیر و پس از انتقال به آگاهی در تحقیقات انجام شده از وی مشخص شد، متهم به نام "ش – ف" 31 ساله، اهل کرمانشاه از طایفه فیوج است که 6 مرتبه به اتهام جیب‌بری در شهرستان‌های کرمانشاه، قم و کاشان دستگیر و راهی زندان شده است.

وی گفت: این سارق از حدود یک سال قبل به اتفاق دو نفر دیگر با خودروهای مختلف به قصد سرقت به شیراز آمده و پس از سکونت در مسافرخانه‌های مختلف در هنگام سرقت با آتل‌بندی دست خود زنان و مردان مسن را به عنوان مسافر سوار خودرو کرده و به بهانه بستن درب اقدام به جیب‌بری و یا پاره کردن کیف آنان و سرقت محتویات می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس خاطرنشان کرد: در این رابطه دو مالخر در شیراز که سارقان طلاجات مسروقه را به آنها می فروختند دستگیر، یک دستگاه خودرو سواری متعلق به سارقان توقیف و 44 نفر از مالباختگان شناسائی شده و تلاش برای دستگیری سایر اعضاء باند ادامه دارد.

کشف 1.5کیلوگرم هروئین در شیراز

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان فارس گفت: در بازرسی مآموران از چند باب منزل و مغازه در شیراز یک کیلو و 500 گرم هروئین کشف شد.

سرهنگ جعفر تولایی با اعلام این خبر گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و همچنین دستگیری فروشندگان موادمخدر ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس اقدام به پاکسازی محله های آلوده به موادمخدر در جنوبی شهر شیراز کردند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح ماموران از چند باب منزل و مغازه بازرسی کردند و در این رابط ضمن دستگیری دو خرده فروش موادمخدر به نام‌های "ع – غ" و "ع – ت" مقدار یک کیلو و 500 گرم هروئین، 16 گرم تریاک و 23 گرم سوخته تریاک کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان فارس تصریح کرد: با اجرای این طرح در شهرستان داراب نیز ‌دو منزل پلمپ و مقدار 2 کیلو و 570 گرم تریاک، 537 گرم و 50 سانت شیره تریاک، 164 گرم سوخته تریاک،270 گرم ماری جوانا،230 گرم تفاله تریاک،70 سانت شیشه، 45 سانت هروئین، 10 گرم حشیش 5 عدد ترازوی توزین موادمخدر، 7 عدد حقه وافور و تعدادی قرص و شربت اعتیاد آور کشف و در این رابطه 24 نفر متهم دستگیر شدند.

سرهنگ تولایی گفت: مأموران انتظامی شهرستان "فسا" نیز این طرح را در آن شهرستان اجرا و در نتیجه مقدار 138 گرم تریاک، 44 گرم سوخته، 38 گرم ماری جوانا، 47 گرم هروئین، 7 گرم شیره تریاک، 552 گرم حشیش، 6 گرم شیشه، 3 دستگاه ترازوی توزین موادمخدر و یک حقه وافور را کشف و در این زمینه 23 نفر را دستگیر کردند.

کشف 159 هزار نخ سیگار قاچاق از یک منزل در شیراز

در بازرسی مأموران پلیس آگاهی استان فارس از منزلی در شیراز که به محل دپوی کالای قاچاق تبدیل شده بود،  159 هزار و 800 نخ سیگار قاچاق کشف شد.

مأموران پلیس آگاهی استان فارس مطلع شدند منزلی واقع در یکی از خیابان‌های مرکزی شهرستان شیراز به محل دپوی کالای قاچاق تبدیل شده است.

مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی از آن محل بازرسی، در نتیجه تعداد 159 هزار و 800 نخ سیگار قاچاق کشف و صاحب منزل به نام "ع – ح" دستگیر شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین