کد خبر: ۳۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه الزهرا با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی گفت: منشور حقوق شهروندی دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به حقوق زنان دارد.
الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه الزهرا ضمن تقدیر از نیم‌قرن تلاش مسئولان گذشته و فعلی دانشگاه الزهرا اظهار داشت: وقتی از حق آموزش سخن می‌گوییم، دختران ما در جمهوری اسلامی ایران به دلیل مصونیت‌هایی که در نظام اسلامی ایران دارند، از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و جا دارد بسترهای اشتغال را برای این قشر عظیم توسط مسئولین و جامعه آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید فرصت‌های برابری برای حوزه‌های قانونگذاری، مدیریت، نظارت و اجرا در این خصوص فراهم کنیم، ادامه داد: ایجاد ساختارهای مناسب در این زمینه کمک به پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جامعه ما در مسیر توسعه قرار دارد و ایجاد اشتغال بعد از آموزش از وظایف ماست، ادامه داد: در منشور حقوق شهروندی که در معاونت حقوقی ریاست جمهوری آماده شده است، به بخش زنان توجهی ویژه شده و حق تحصیل، آموزش، برنامه‌های آموزشی و حق حضور فعال در مجامع علمی و فرهنگی برای آنها پیش‌بینی شده که از جمله حقوق زنان محسوب می‌شود.

امین‌زاده با اشاره به اینکه فراهم کردن بستر توسعه کمی و کیفی برای زنان از جمله وظایف ماست ادامه داد: بهره‌گیری از تخصص زنان و مهارت‌های آنها یکی از مهم‌ترین وظایف دولت است و در سیاست‌های برنامه‌های ششم توسعه این انتظار می‌رود که نگاه تخصصی به زنان در دستور کار قرار گیرد و در این برنامه توجه ویژه‌ای به موضوع زنان شود.

وی با بیان اینکه زنان در عرصه‌های اقتصادی حضور فعالی دارند، تصریح کرد: در این شرایط باید حمایت‌های بیشتری از آنان صورت گیرد و اجازه شکوفایی استعدادها به آنها داده شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: در حوزه‌های صنعت اقتصادی سرمایه‌گذاران و سیاستگذاران زن حضور کمتری دارند و شاهد هستیم که حضور زنان در مجلس کمرنگ است، متاسفانه ما در حوزه اقتصاد در زمینه بهره‌گیری از مهارت‌های زنان و استعدادهای آنها از برخی کشورهای همسایه نیز عقب‌تریم، لذا باید زمینه شکوفایی کردن استعدادهای آنها را در این بخش فراهم کنیم.

امین‌زاده با اشاره به نقش زنان در اقتصاد مقاومتی افزود: زنان ما باید بدانند مصرف کالاهای داخلی کارخانه‌های کشور را به حرکت درمی‌آورد و نقش آنها در مدیریت اقتصادی خانواده‌ها بسیار موثر و پررنگ است.

وی تاکید کرد: اعتدال و صرفه‌جویی نقشی است که فقط از زنان در حوزه مصرف برمی‌آید، لذا ما باید در محیط کار برنامه‌ریزی انجام دهیم و تلاش کنیم ایجاد تخصص و فن را در دانشگاه‌ها فراهم کنیم که وقتی دانشجویان از دانشگاه خارج شدند دارای تخصص‌های لازم باشند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به مساله کارآفرینی به نقش نهادهای اجرایی و قانونگذاری که باید در این زمینه فعال باشند، اشاره کرد و گفت: با قابلیت‌ها و وجدان کاری زنان بهره‌وری بالا می‌رود و این در حالی است که متاسفانه فعالیت زنان در بسیاری از موارد نادیده گرفته می‌شود.

امین‌زاده تاکید کرد: غیر موثر بودن کار اداری در جامعه با حضور زنان و دخترانی که دارای وجدان کاری بالا هستند، از بین می‌رود و چرخ توسعه به حرکت درخواهد آمد.

وی در پایان گفت: در آستانه سالگرد پنجاه و یکمین سال تاسیس دانشگاه الزهرا(س) توجه ویژه‌ای به نقش بانوان متخصص، حرفه‌ای و ماهر که می‌خواهند در زمینه توسعه کشور نقش‌آفرین باشند، خواهد شد و امیدواریم در این سال کلید توسعه کشور با حضور و تلاش این قشر زده شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین