|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۳
کد خبر: ۳۷۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
رفع چالش‌های ترافیکی مراکز پرتردد از جمله موارد مهمی است که شورای شهر نگاه ویژه‌ای به آن دارد. ما این خواسته را از شهرداری داشتیم که در مناطق پرترافیک این موضوع رعایت شود تا وضعیت ترافیک حداقل بدتر از این نشود و اگر خدمتی هم میخواهند به مردم دهند پیوست‌های ترافیکی آن رعایت شود.

انتخاب:مراکز پرترافیک تجاری مانند سرای ایرانی عمدتا در نقاطی جانمایی شده اند که موجب ترافیک بیشتر و مزاحمت برای ساکنین شده است. از سوی دیگر پیوست‌های ترافیکی و اصلاحات معابر نیز صورت نگرفته و محلات به همان شکلی که بوده اند میزبان مراکز پرترافیک شده اند.

صادقی، عضو شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران اخیرا مصوبه‌ای درباره اخذ پروانه مجموعه‌های پرحجم صادر کرده که حتما باید پیوست ترافیکی داشته بشند و در کمیته فنی وضعیت ترافیکی آن‌ها بررسی شوند. این تکلیف شورا به شهرداری است و باید انجام شود. برخی از مجموعه‌ها که نیاز به صدور پروانه ندارند مانند سرای ایرانی، مسلما نیاز به پیوست ترافیکی هم ندارند و صرفا بحث تغییر کاربری درباره آن‌ها مطرح بوده است؛ این مجموعه‌ها متاسفانه برخی نقاط شهر را درگیر گره‌های ترافیکی شدیدتر از قبل کرده است.

وی در ادامه درباره اقدامات شورای شهر در زمینه مقابله با اماکن تجاری پرترافیک افزود: ما به شدت با این وضعیت مخالفیم و تذکر دادیم تا موضوع سرای ایرانی را متوقف کنند یا مشکل ترافیکی آن را با اصلاحات معابر رفع کنند. رفع چالش‌های ترافیکی مراکز پرتردد از جمله موارد مهمی است که شورای شهر نگاه ویژه‌ای به آن دارد. ما این خواسته را از شهرداری داشتیم که در مناطق پرترافیک این موضوع رعایت شود تا وضعیت ترافیک حداقل بدتر از این نشود و اگر خدمتی هم میخواهند به مردم دهند پیوست‌های ترافیکی آن رعایت شود.

صادقی افزود: من شنیدم که مجموعه سرای ایرانی در یک قسمت محدود افتتاح شده و باید تلاش کنیم که از توسعه فاز‌های بعدی آن جلوگیری به عمل بیاید. درباره ایران مال هم بحث جدیدی نیست، اما گزارش ترافیکی نداشته است که مورد بررسی قرار گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین