|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۳
کد خبر: ۳۷۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
شرکت کنندگان در مجمع، راه‌های تقویت همکاری بین کشور‌های عربی و فدراسیون روسیه را در زمینه‌های مختلف بررسی کردند. آن‌ها سطح استثنایی روابط اعراب و روسیه را ستودند و در عین حال بر اهمیت ادامه هماهنگی با هدف پیشبرد روابط دوجانبه و همچنین ارتقای رشد و شکوفایی تاکید کردند.

سایت وزارت خارجه امارات نوشت: خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور امارات در ششمین نشست مجمع همکاری اعراب و روسیه در سطح وزیران که روز چهارشنبه در شهر مراکش برگزار شد، شرکت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، شرکت کنندگان در مجمع، راه‌های تقویت همکاری بین کشور‌های عربی و فدراسیون روسیه را در زمینه‌های مختلف بررسی کردند. آن‌ها سطح استثنایی روابط اعراب و روسیه را ستودند و در عین حال بر اهمیت ادامه هماهنگی با هدف پیشبرد روابط دوجانبه و همچنین ارتقای رشد و شکوفایی تاکید کردند.

وزیر مشاور دولت امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست به منظور تقویت و توسعه روابط دوجانبه بین کشور‌های عربی و فدراسیون روسیه و تقویت بیشتر روابط دوجانبه برگزار می‌شود.

 او تأکید کرد که دستاورد‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف در نتیجه هماهنگی و همکاری عربی و روسیه حاصل شده است و فرصت‌های ممکن برای تقویت و توسعه روابط مشارکتی را برجسته کرد.

 این نشست با بیانیه مشترکی به اتمام رسید که شامل اشاره به جزایر سه گانه با استناد به بیانیه مشترک کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و روسیه که در ژوئیه ۲۰۲۳ منتشر شد، به پایان رسید.. این بیانیه از راه‌حل‌ها و ابتکارات صلح‌آمیز با هدف حل مناقشه از طریق مذاکرات دوجانبه یا دیوان بین‌المللی دادگستری، بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، حمایت می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین