|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۷۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش، مطالب مندرج در این بیانیه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را بی اساس و مردود دانسته و آن را محکوم کرده بود.


رضا نصری، تحلیلگر بین الملل در توییتی نوشت: روسیه از ایران توقع دارد هزینه سنگین حمایت از جنگ آن در اوکراین را متحمل شود - هزینه‌ای که هیچ‌یک از کشورهای عرب منطقه از جمله امارات حاضر به پرداخت آن نیستند - اما در عین حال از موضع این کشورها در نقض تمامیت ارضی ایران دفاع می‌کند. خوب است به دوستان روس یادآوری شود این رسم «متحد استراتژیک» بودن نیست!

این توییت واکنشی به سخنان سخنگوی وزارت خارجه بود.

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش،  مطالب مندرج در این بیانیه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی را بی اساس و مردود دانسته و آن را محکوم کرده بود.  

کنعانی تاکید کرد: جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک واقع در آب‌های نیلگون خلیج فارس، تعلق ابدی به ایران داشته و جزء جدایی ناپذیر سرزمينی جمهوری اسلامی ایران است.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران موضوع تمامیت ارضی و حاکمیتی خود بر جزایر سه گانه را قابل مذاکره و گفتگو ندانسته و هر ادعایی از هر طرف در این خصوص را مردود تلقی می‌کند و به هیچ وجه از حقوق حاکمیتی و سرزمینی خود عدول نمی کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین