|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۳۷۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
به گفته این مقام‌ها میدان فلسطین مرکز «شبکه تونل‌های استراتژیک» حماس است که «زیرساخت‌های زیرزمینی در منطقه بیمارستان شفا و بیمارستان رنتیسی را به هم متصل می‌کند.» تصاویر ویدیویی که اسرائيل از این تونل‌ها منتشر کرده حاوی هیچ شاهدی که ارتباط آنها را با بیمارستان های شفا یا رنتیسی نشان دهد نیست.

ارتش اسرائيل می‌گوید شبکه‌ تونل‌هایی را یافته که زمانی از سوی مقام‌های ارشد حماس در شهر غزه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، براین اساس نیروهای ارتش اسرائيل این بخش را که در حوالی میدان فلسطین در الرمل واقع شده «ناحیه نخبگان» نام گذاشته‌اند.

بر اساس گزارش بی بی سی، ارتش اسرائيل می‌گوید بعد از هفته‌ها جنگ نیروهایش توانسته‌اند منطقه‌ای را تصرف کنند که «رهبران اجرایی و نظامی حماس از جمله اسماعیل هنیه و یحیی سینوار از آن استفاده می‌کردند.»

به گفته این مقام‌ها میدان فلسطین مرکز «شبکه تونل‌های استراتژیک» حماس است که «زیرساخت‌های زیرزمینی در منطقه بیمارستان شفا و بیمارستان رنتیسی را به هم متصل می‌کند.»

تصاویر ویدیویی که اسرائيل از این تونل‌ها منتشر کرده حاوی هیچ شاهدی که ارتباط آنها را با بیمارستان های شفا یا رنتیسی نشان دهد نیست.

ارتش اسرائيل در عین حال می‌گوید که گذرگاه‌های عمودی تونل ها در «اقامتگاه‌‌ها و دفاتر مقام‌های ارشد حماس» ساخته شده تا «فعالیت‌های عملیاتی» آنها را «از طریق ترددهای حفاظت شده در سطح شهر» ممکن کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین