|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۳۷۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
دولت مالزی امروز چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته به کشتی‌های رژیم صهیونیستی و نیز کشتی‌هایی که پرچم این رژیم را دارند، اجازه پهلوگیری در بنادرش را ندهد.

ایسنا: مالزی در واکنش به حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محکومیت آن و نیز اعلام حمایت خود از مردم فلسطین، پهلو گرفتن و بارگیری کشتی‌های این رژیم در بنادرش را ممنوع اعلام کرد.

دولت مالزی امروز چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته به کشتی‌های رژیم صهیونیستی و نیز کشتی‌هایی که پرچم این رژیم را دارند، اجازه پهلوگیری در بنادرش را ندهد.

همچنین دولت کوالالامپور بارگیری کالا در بنادر خود را برای تمامی کشتی‌هایی که در حال حرکت به سمت اراضی اشغالی هستند، ممنوع کرد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی در بیانیه‌ای با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، اظهار کرد: این ممنوعیت پاسخی به اقدامات «اسرائیل» در نقض اصول انسانی و قوانین بین‌المللی است.

نخست‌وزیر مالزی در ادامه گفت: کابینه اطمینان دارد این تصمیم هرگز بر فعالیت‌های تجاری مالزی تاثیر نخواهد گذاشت.

انور ابراهیم پیشتر در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین و غزه در عملیات طوفان الاقصی تاکید کرد، مالزی تسلیم فشارهایی نمی‌شود که غرب جهت محکوم کردن حماس به آن وارد می‌کند.

علاوه بر مالزی، چند شرکت کشتیرانی نیز پس از عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌ها و نفت‌کش‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری کرده و یا متعلق به شرکت‌ها و تجار صهیونیست بودند، اعلام کردند که فعالیت‌های خود را در دریای سرخ متوقف می‌کنند.

نیروهای مسلح یمن چندین عملیات در دریای سرخ انجام دادند که از جمله آنها هدف قرار دادن کشتی مرسک و یک کشتی نروژی بود، این کشتی‌ها در حال حرکت به سمت بنادر واقع در اراضی اشغالی بودند، همچنین ارتش یمن یک فروند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ توقیف کرد و مناطق جنوبی اراضی اشغالی (ایلات) را با موشک‌ها و پهپادهای خود هدف قرار داد و تاکید کرد که تا توقف حملات علیه غزه به عملیات‌های خود در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

دو روز قبل نیز نیروی دریایی ارتش یمن عملیات نظامی ویژه‌ای را علیه دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی انجام داد.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص اعلام کرد: کشتی اول با نام سوان آتلانتیک حامل نفت و کشتی دوم با نام «ام اس سی کلارا» حامل کانتینر بود که هر دو هدف قرار گرفتند.

محمد عبد السلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز در گفت‌وگویی با المیادین تاکید کرد: صنعا تلاش می‌کند دریانوردی در باب المندب و دریای سرخ را تضمین کند و حملاتی که انجام می‌شوند، تا زمانی که اجازه انتقال کمک‌ها به غزه داده شود، تنها محدود به ممانعت از کشتی‌های در حال حرکت به سمت بنادر واقع در اراضی اشغالی هستند.

پس از این حملات وب‌سایت «گلوبز» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شورای امنیت داخلی این رژیم ضرب‌الاجل‌هایی را برای بنادر خود صادر کرده تا اطلاعات مربوط به ورود و خروج کشتی‌ها را از وبگاه‌هایشان حذف کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین