|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
سفیر کره جنوبی در ایران گفت: امیدواریم با نتایج موفقیت آمیز مذاکرات ۱+۵ ارتباط تجارتی میان شرکت‌های ایرانی و کره‌ای افزایش یابد و این روابط سبب رونق اقتصادی و رشد تولید در دو کشور شود.
نشست تخصصی سرمایه گذاران ظهر امروز با حضورمرتضی روزبه استاندار قزوین، «سونگ دونگ یئو» سفیر کره جنوبی در ایران، نماینده سازمان توسعه و تجارت کره جنوبی به همراه جمعی از سرمایه گذاران کره‌ای و ایرانی و مسئولان استانی در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد.

سونگ دونگ یئو در این جلسه اظهار داشت: کشور ایران و کره جنوبی از ظرفیت خوبی در زمینه فعالیت‌های اقتصادی، رشد و توسعه تولید و رونق اقتصادی به وسیله سرمایه گذاری برخودار هستند که باید مورد توجه و تاکید مدیران و مسئولان قرار بگیرد.

وی بیان کرد: به منظور تعامل و مشارکت بیشتر بین دو کشور، از سرمایه‌گذاران درخواست می‌کنم با یکدیگر در ارتباط باشند و راه‌های افزایش این همکاری‌ها را شناسایی و به کار بگیرند.

سفیر کره جنوبی در ایران با اشاره به واردات و صادرات تصریح کرد: در واردات و صادرات محصولات تولیدی مشکلی وجود ندارد و همه محصولانی که در لیست تحریم‌ها نباشند می‌توانند میان دو کشور مبادله شوند، از جمله این محصولات می‌توان به تشک، قطعات خودرو و غیره اشاره کرد.

سونگ دونگ یئو خاطرنشان کرد: در گذشته ایران و کره جنوبی ارتباطات تجاری خوبی داشتند به طور که در سال 2011 بیش از 3000 هزار شرکت ایرانی و کره‌ای با یکدیگر ارتباط داشتند که در سال 2014 به 2000 شرکت کاهش یافت.

وی افزود: امیدواریم با نتایج موفقیت آمیز مذاکرات 1+5 ارتباط تجارتی میان شرکت‌های ایرانی و کره‌ای افزایش یابد و این روابط سبب رونق اقتصادی و رشد تولید در دو کشور شود.

سفیر کره جنوبی در ایران گفت: پیشنهاد می‌کنم که در فعالیت‌های اقتصادی، شرکت‌های بخش خصوصی را وارد عمل شوند و ظرفیت و امکانات آنها در زمینه فعالیت اقتصادی استفاده شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین