|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۳۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر اینکه ساختار فرهنگی ما در دانشگاه‌ها باید یک جهت گیری مشخص داشته باشد، گفت: جشنواره‌های دانشجویی کیفی‌سازی می‌شود.
فریدون رحیم زاده امروز در مراسم اختتامیه جشنواره دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 3 کشور در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه مازندران، با بیان اینکه فعالیت در عرصه نشریات دانشجویی با سایر فعالیت‌های دانشجویی متفاوت بوده است، اظهار داشت: حوزه نویسندگی و انتشارات با تمام حوزه‌های جامعه پیرامون ما متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین عرصه‌هایی که انسان می‌تواند اثری را از خودش به یادگار باقی گذارد، عرصه نویسندگی است، افزود: در حقیقت انسانی که وارد عرصه مطبوعات می‌شود، پیشاپیش جسم و ذهن خود را واجد پیام‌ها و مفاهیمی می‌داند که می‌خواهد آن پیام‌ها را انتقال دهد و پیام‌های وی نیز تاثیرگذار باشد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: اگر این پیام‌ها با عالم دانشجویی آمیخته شود در واقع آن چیزی که از یک دانشجو باقی می‌ماند، سنت دانشجویی بوده که بعدها به عنوان سرمایه‌های یک دانشگاه و در نتیجه سرمایه‌های یک جامعه محسوب می‌شود.

رحیم زاده، بیان کرد: در حقیقت نشریه دانشجویی یکی از قله‌های شعور و حیات دانشجو بوده که علاوه بر علم آموزی و فارغ التحصیلی با نوشته‌ها و آثار خود سنت‌هایی را به جا می‌گذارد که موجب جاوید ماندن نام وی برای همیشه در تاریخ می‌شود.

وی با بیان اینکه به میزان پایداری و ثباتی که در سنت‌ها ایجاد می‌کنیم به پایداری خود و نسل‌های بعد از خود کمک می‌کنیم، گفت: دانشجویی یک هویت سیال است که در نشریات و فعالیت‌های دانشجویی ثبات پیدا کرده و به طور دائم ادامه می‌یابد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به اینکه با ایجاد فضای بیان افکار ذهنی، بسیاری از هزینه‌ها و استرس‌ها در جامعه کاهش می‌یابد، افزود: به اندازه ای که یک انسان تلاش می‌کند تا موضوعی را پنهان نگه دارد و بیان نکند، به همان اندازه دچار زحمت، اضطراب، استرس و دلهره می‌شود.

رحیم زاده، خاطرنشان کرد: ایجاد یک سیستم هوشمند اجتماعی و سیاسی در جامعه و بسترسازی برای فاش گویی در نشریات از فواید بیشتری نسبت به اینکه در سیستم‌های مشاوره، با هزینه، از افراد بخواهیم به راحتی حرف های خودشان را بیان کنند، برخوردار است.

وی با بیان اینکه، انسان‌هایی که درگیر فعالیت در عرصه نویسندگی و نشریات می‌شوند از درجه احترام بیشتری نسبت به سایر افراد در جامعه برخوردار هستند، گفت: در حقیقت شخصی که در این حوزه گام بر می‌دارد، یک توسعه وجودی به خودش می‌دهد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خاطرنشان کرد: حال، اگر همه انسان‌ها توسعه یابند و مدیریت آموزش عالی نیز بر اساس این فهم به کار خود ادامه دهد در نتیجه شاهد یک کشور توسعه یافته خواهیم بود.

رحیم زاده، بیان کرد: در این نوع توسعه، می‌توان بدون افکار مشترک اما با همدلی و حس مشترک در یک چارچوب مشخص و در راستای خدمت به کشور و تعالی نظام گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه باید با رفع موانع نباید گذاشت آنچه که به عنوان نقطه فرصت در جامعه محسوب می‌شود، به یک تهدید تبدیل شود، تاکید کرد: چارچوب های حوزه نشر باید روشن و شفاف سازی شود تا همه در یک محیط درست عمل کنند.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه مدیریت فرهنگی هوشمند، فضایی است که همه با خیال راحت و احساس امنیت به کار فرهنگی بپردازند، تاکید کرد: ساختار فرهنگی ما در دانشگاه‌ها باید یک جهت‌گیری مشخص داشته باشد.

رحیم زاده، تصریح کرد: اگر یک ساختار درستی در انتشار نشریات دانشجویی تبیین شود و همه بدانند، چه مطلبی نوشته شود، بهتر از آن است که ندانند چه مطلبی را باید به نگارش در آورد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین