|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶
کد خبر: ۳۷۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
معاون خدمات شهری شهرداری تهران به سازمان زیباسازی زیرمجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز اخیراً برنامه‌ای تحت عنوان تعیین تم رنگ در دستور این سازمان قرار گرفته است که این کار با همکاری اساتید دانشگاهی کشور انجام خواهد شد تا بتوانیم یک تم رنگ مشخصی در پایتخت داشته باشیم.


تسنیم: حسین نظری؛ معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران امروز در نشست خبری خود با اشاره به ارائه خدمات در این معاونت اظهار کرد: این معاونت دارای هشت شرکت و سازمان خدماتی است که به شهروندان در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به نشست زاکانی؛ شهردار تهران با شهرداران و معاونت‌های خدمات شهری 22 منطقه تهران اظهار کرد: در این نشست 8 تدبیر و اولویت از سوی شهردار تهران برای معاونت خدمات شهری و محیط زیستی شهرداری تهران تبیین شده است و تأکید شهردار تهران بر این بوده که تمام این 8 محور عملیاتی و اجرا شوند و از هیچ یک از این محورها کاسته نشود و چنانچه نیاز باشد حتی به این محورها نیز افزوده شود.

معاون شهردار تهران گفت: تحول در نگه‌داشت در شهر، آمادگی برای بارش نزولات آسمانی، تغییر و تحول در مبلمان شهری، تحول و نگهداشت فضای سبز، ارتقای سطح خدمات در میادین میوه و تره‌بار و توسعه آن در ابعاد کمی و کیفی، ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون از جمله ون‌کافه‌ها، دست‌فروشان و وانت‌باران، ارتقای سطح خدمات ایمنی و محیط زیست در طرح توسعه و ارتقای سطح خدمات در بهشت زهرا(س) از 8 محوری است که مورد تاکید شهردار تهران قرار گرفته است.

نظری با اشاره به موضوع ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون و از جمله دست‌فروشان گفت: یکی از محل‌هایی که ما با پدیده دست‌فروشی روبرو هستیم برمی‌گردد به چهارراه ولی‌عصر(عج) که در همین ارتباط نیز تمهیداتی برای ساماندهی دست‌فروشان در چهارراه ولی‌عصر(عج) پیش‌بینی شده است، چرا که دست‌فروشان به عنوان مزاحمت‌های عبور و مرور و مخل آسایش شهروندان است و به عنوان مغازه‌داران بی‌قانون معرفی می‌شوند؛ انتظار ما این است که رسانه‌ها نیز در ارتباط با سامندهی دست‌فروشان همکاری لازم را با شهرداری تهران داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از معضلات شهر تهران برمی‌گردد به سگ‌گردانی توسط برخی از شهروندان که نسبت به این موضوع گلایه‌های فراوانی وجود دارد به طوری که حتی در کشورهای خارجی نیز برای موضوع سگ‌گردانی قوانین خود را دارد اما در تهران شاهد گلایه‌های شهروندان در این زمینه هستیم و شهروندان حیوانات خود را در هر مکان و محلی می‌آورند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به موضوع ارتقای کیفیت محصولات در میادین میوه و تره‌بار اشاره کرد و گفت: بنده بارها بازدیدهایی را از میادین میوه و تره‌بار در سطح شهر تهران داشته‌ام؛ به عنوان مثال در بازدیدی که از میدان تره‌بار لواسانی داشتم شهروندان نسبت به عرضه محصولات در این محدوده رضایت کامل را داشتند و حتی از همکاران ما تقدیر و تشکر داشتند، ضمن اینکه درخواست بنده از مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز به موضوع رفتارهای همکارانمان در میادین میوه و تره‌بار برمی‌گردد که انتظار ما این است که در برخورد با مشتریان در میادین میوه و تره‌بار موارد رعایت شود. در صورتی که مسائل و نکات برخورد با مشتریان رعایت نشد قاعدتاً با پیمانکاران برخورد خواهیم کرد.

نظری همچنین در ارتباط با تمهیدات سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران جهت تأمین لباس فرم برای کارکنان میادین میوه و تره‌بار گفت: در این ارتباط نیز مدیرعامل سازمان میادین در حال طراحی لباس مناسب و فرم برای پرسنل این مجموعه است تا با لباسی مناسب در میادین حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که شهروندان در بازدیدهای ما از میادین مطرح کردند، مربوطبهاستقرار چرخ‌های دستی در میادین میوه و تره‌بار می‌شود که به زودی قرار است در برخی از بازارها به صورت پایلوت این کار عملیاتی و اجرایی شود و در آینده نیز در بازارهایی که شرایط فراهم شود این چرخ‌ها توسعه پیدا کنند.

معاون شهردار تهران به سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که ما بارها تاکید داشته‌ایم کاهش زمان رسیدن ماموران در حوادث بوده که خوشبختانه به این مسئله رسیده‌ایم همچنین شناسایی ساختمان‌های ناایمن از مواردی بود که در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته و بسیاری از این سازمان‌ها شناسایی و در فرایند ایمن‌سازی قرار گرفته‌اند.

نظری همچنین به معیشت پرسنل سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز اقدامات خوبی در این دوره صورت گرفته است.

وی در ادامه به سازمان بهشت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: در این سازمان خدمات مناسبی با کمترین هزینه نسبت به سایر آرامستان‌های کلان شهرهای کشور ارائه می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: ارائه خدمات در بهشت زهرا(س) با کمترین هزینه از مسائلی است که اخیراً در هیئت مدیره سازمان بهشت زهرا(س) مطرح شده است و ما نیز بنا داریم آن را به صورت مستند تهیه و به شورا ارائه کنیم.

نظری اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در این دوره از مدیریت شهری و در زمان قالیباف؛ شهردار اسبق تهران به رویکرد بهشت زهرا(س) داشته است برمی‌گردد به این مسئله که بهشت زهرا(س) به یک قطب فرهنگی تبدیل شود و در این زمینه نیز اقداماتی در این دوره آغاز شده است.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت احداث ارامستان یا آرامستان‌های جدید در پایتخت گفت: واقعیت شهر تهران این است که با چند موضوع آمیخته است؛ اینکه شهر تهران بسیار بزرگ شده است و حریمی برای شهر تهران وجود ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با طرح چند پرسش ادامه داد: اول اینکه ما باید کجا اموات را دفن کنیم آیا می‌شود در مرکز شهر تدفینی انجام شود و با توجه به سؤالات مطرح شده مدیریت شهری در این دوره تدبیری را اندیشیده است تا با تملک زمین‌ها و تبدیل ان به آرامستان‌ها شرایطی را برای ایجاد آرامستان‌های جدید در پایتخت انجام بدهد.

نظری با بیان اینکه در این فرایند مشاوره‌های لازم اخذ شده است، گفت: 5 الی 6 نقطه قابلیت اجرایی آرامستان‌های جدید پایتخت را دارند البته باید هماهنگی‌های لازم با مالکین و متصرفین و سایر ارگان‌ها شود که این کار در حال انجام است تا بتوانیم آرامستان‌های جدید را احداث کنیم.

وی گفت: ناگفته نماند مکان‌هایی که در گذشته از جمله اطراف بی‌بی شهربانو برای آرامستان مطرح شده بود نیز همچنان به عنوان یکی از مکان‌های جدید آرامستان شهر تهران محسوب می‌شوند و امیدواریم بتوانیم از 5 الی 6 نقطه اشاره شده 4 نقطه را شناسایی و آرامستان‌های جدید را احداث کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا آرامستان‌های جدید در پایتخت تا پایان سال تعیین و تکلیف می‌شوند یا خیر، گفت: در این خصوص همانطور که گفته شد جدا از تملک زمین نیاز هماهنگی با سایر نهادها و ارگان‌هاست چرا که احداث آرامستان در صورت تملک زمین کمتر از یک سالزمان خواهد برد و در این بخش مشکلی وجود ندارد.

نظری در خصوص سازمان پسماند شهرداری تهران نیز گفت: در این ارتباط نیز با توجه به موضوع نظافت طرح یک پارچه رفت و روب را در دستور کار خود قرار داده ایم و مناقصه‌ها در این بخش برگزار و پیمانکاران مشخص و قراردادها درحال ابلاغ است

وی همچنین از الکترونیکی کردن صورت وضعیت پیمانکاران پسماند خبر داد و گفت: در این بخش نیز با همکاری سازمان فاوا این کار عملیاتی و اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به سازمان زیباسازی زیرمجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز اخیراً برنامه‌ای تحت عنوان تعیین تم رنگ در دستور این سازمان قرار گرفته است که این کار با همکاری اساتید دانشگاهی کشور انجام خواهد شد تا بتوانیم یک تم رنگ مشخصی در پایتخت داشته باشیم.

نظری با اشاره به معرفی سه رنگ زرد، سبز و خاکستری به عنوان تم‌های رنگی پایتخت گفت: مناطق مکلف هستند که با کدهای مشخص از این رنگ‌ها در سطح محلات و مناطق و نواهی استفاده کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه به شرکت شهربان حریم‌بان اشاره کرد و گفت: در این مجموعه نیز برنامه‌های مدون در بخش برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهار صیانت از معبرها جهت تردد آسان مردم در سطح شهر و برخورد با ساخت و سازها در حریم شهر پیش بینی شده است.

نظری با اشاره به راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ در شرکت شهربان حریم بان اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز در این اتاق تمام اقدامات در سطح شهر تهران در سه حوزه اشاره شده شهربان حریم‌بان و معبربان رصد می‌شود.

وی به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز اقدامات خوبی در توسعه فضای سبز و بوستان‌ها انجام شده و امسال نیز 2 هزار هکتار در 11 نقطه از حریم شهر تهران به طرح کمربند سبز شهر تهران اضافه خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به بهره‌برداری از فاز نخست بوستان چهارباغ با مساحت 45 هکتار در پهنه شمالی مصلی تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش بنا داریم با یک پل ویژه ارتباطی را بین منطقه شمالی مصلی تهران با بزرگراه شهید سلیمانی برقرار کنیم.

نظری ادامه داد: بوستان اشاره شده بوستان ویژه‌ای در قسمت شمالی مصلی خواهد بود و شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی همچنین از بهره‌برداری از فاز نخست رود دره فرحزاد به مساحت 54 هکتار اشاره کرد و گفت: در این محل در گذشته معتادان متجاهر حضور داشتند و شرایط خوبی در این محدوده وجود نداشت که با تدابیر انجام شده این محل تبدیل به یک فضای مفرح و مناسب برای شهروندان خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین به نشست با سرهنگ موسوی؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اشاره کرد و گفت: در این نشست هماهنگی‌های لازم با پلیس راهور در زمان‌های بارش باران و برف پیش‌بینی شده است ضمن اینکه تدابیری انجام شده که اکیپ‌های برف‌روبی ما با نیروهای پلیس راهور همراه باشند.

نظری همچنین از ابلاغ دستورالعمل برف‌روبی به مناطق مختلف تهران اشاره کرد و گفت: در این دستورالعمل به تامین ماشین‌آلات تخصصی و مورد نیاز در تامین نیروی انسانی در زمان بارش برف و باران اشاره شده است و پیمانکاران موظفند براساس قراردادهای تعیین شده نسبت به انجام وظایف خود عمل کنند.

وی همچنین از ارسال نامه به دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر دیدار جمعی از پارک‌بانانخبر داد و گفت: در این نامه درخواست شده که پارک‌بانان نیز همانند برخی از گروه‌ها دیداری را با حضرت آقا داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: همچنین در ارتباط با اخبار منتشر شده جمع‌آوری غرفه‌ها در خیابان سی‌تیر گفت:به هیچ عنوان قرار نیست غرفه‌های غذا در سی‌تیر جمع‌آوری شود و قرار است با یک طرحی از سوی شرکت ساماندهی غرفه‌های غذا در خیابان اشاره شده ساماندهی شوند و قرار نیست هیچ اتفاق جدیدی در این خیابان بیفتد بلکه برنامه ما ساماندهی غرفه‌ها در خیابان سی‌تیر است و فعلا قصد جابجایی غرفه‌های غذا در خیابان سی‌تیر را به مکان جدیدی نداریم.

نظری همچنین در ارتباط با وضعیت رفت و روب و نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها در پایتخت گفت: اول اینکه باید بگویم کسی که به عنوان مسئول انتخاب می‌شود باید نسبت به رسانه‌ها پاسخگو باشد که متاسفانه آقای محمدی؛ مدیرعامل سازمان پسماند در این زمینه کوتاهی را در پاسخگویی به رسانه‌ها دارد و بنده به عنوان معاون شهردار از این مسئله عذرخواهی می‌کنم، اما بنده به عنوان معاون شهردار نیز به هیچ عنوان نمی‌پذیرم که وضعیت جمع‌آوری زباله‌ها در پایتخت خوب نباشد؛ البته ناگفته نماند با توجه به تغییراتی که در انتخاب پیمانکاران و برگزاری مناقصه‌ها در پسماند انجام شده است برخی از پیمانکاران کارشکنی کرده و وظایف خود را در حوزه رفت و روب انجام نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: سازمان پسماند روزانه و به صورت مستمر سامانه 137 شهرداری را رصد کرده و مواردی که در خصوص این سازمان وجود داشته باشد را پیگیری می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: قطعا با تمهیدات انجام شده و ابلاغ دستورالعمل جدید در بخش رفت و روب شاهد تحول خوبی در حوزه جمع‌آوری زباله‌ها در پایتخت خواهیم بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین