|
|
امروز: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۳۷۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
هلدینگ سرمایه‌گذاری آذربایجان که سهمی ۵۰ درصدی در این صندوق مشترک دارد، روز یکشنبه ۲۶ آذرماه با اعلام این خبر گفت تمرکز سرمایه‌گذاری بر منافع مشترک دو کشور، همچنین توسعه پروژه‌های کشاورزی، داروسازی، انرژی و فن‌آوری خواهد بود.

جمهوری آذربایجان و امارات از افتتاح یک صندوق مشترک سرمایه‌گذاری مشترک یک میلیارد دلاری خبر دادند که در زمینه‌های گوناگون فعالیت خواهد کرد.

هلدینگ سرمایه‌گذاری آذربایجان که سهمی ۵۰ درصدی در این صندوق مشترک دارد، روز یکشنبه ۲۶ آذرماه با اعلام این خبر گفت تمرکز سرمایه‌گذاری بر منافع مشترک دو کشور، همچنین توسعه پروژه‌های کشاورزی، داروسازی، انرژی و فن‌آوری خواهد بود.

شرکت سرمایه‌گذاری ابوظبی نیز سهمی ۵۰ درصدی در منابع مالی صندوق مشترک دارد.

این دو نهاد سرمایه‌گذاری روز یکشنبه اعلام کردند که اولویت فعلی سرمایه‌گذاری صندوق مشترک، پروژه‌های جمهوری آذربایجان، آسیای مرکزی و امارات خواهد بود، اما در آینده می‌تواند سرمایه‌گذاری‌ها در کشورهای دیگر نیز انجام شود.

جمهوری آذربایجان و امارات طی سه سال گذشته حجم تجارت دوجانبه را پنج برابر کرده و طی این مدت شرکت «مصدر» امارات چندین پروژه عظیم تولید برق از منابع خورشیدی و بادی آذربایجان را توسعه داده است.

شرکت ملی نفت ابوظبی امارات نیز مرداد امسال ۳۰ درصد از سهم میدان گازی آبشرون در بخش آذربایجانی دریای خزر را خریداری کرد.

فاز اول این میدان گازی با اپراتوری شرکت توتال فرانسه امسال افتتاح شد و فاز دوم آن تا سال ۲۰۲۷ به بهره‌برداری می‌رسد. کل ۶ میلیارد متر مکعب تولید سالانه گاز این میدان راهی بازارهای اروپایی خواهد شد.

شرکت دراگون‌اویل امارات یکی از اصلی‌ترین بازیگران توسعه پروژه‌های نفت و گاز ترکمنستان در آسیای مرکزی است و میادین این کشور در دریای خزر را توسعه می‌دهد.

این شرکت پارسال یک قرارداد جدید یک میلیارد دلاری با شرکت نفت و گاز ترکمنستان امضا کرد و بهار امسال نیز اعلام کرد تا ۱۵ سال آینده ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید در میادین نفت و گاز این کشور ساحلی خزر انجام خواهد داد.

تمامی نفت و میعانات گازی تولیدی دراگون اویل در ترکمنستان از طریق جمهوری آذربایجان به بازارهای بین‌المللی صادر می‌شود.

امارات تاکنون سه میلیارد دلار نیز در قزاقستان و چهار میلیارد دلار در ازبکستان سرمایه‌گذاری انجام داده که بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها توسط شرکت «مصدر» امارات برای تولید انرژی‌های پاک خورشیدی و بادی است.

امارات آذرماه پارسال نیز یک صندوق مشترک سرمایه‌گذاری مشترک با قرقیزستان، دیگر جمهوری آسیای مرکزی، ایجاد کرد که هدف آن توسعه ۱.۲ میلیارد دلار پروژه در این کشور، خصوصاً ساخت یک نیروگاه برقی خورشیدی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین