|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۳۷۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
این منبع گفت که این نشست اخیر پیش از کشته شدن سه گروگان اسرائیلی توسط ارتش در روز جمعه در غزه برنامه ریزی شده بود، اما این حادثه به فوریت انجام مذاکرات افزوده است. روز پنجشنبه یک مقام اسرائیلی به سی ان ان گفت که کابینه جنگی اسرائیل احساس می کند "شرایط" برای تلاش برای از سرگیری مذاکرات مناسب نیست.

منابع دیپلماتیک به سی ان ان گفتند که مدیر سازمان جاسوسی اسرائیل موساد روز جمعه با نخست وزیر قطر برای گفتگو در مورد از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم برای آزادی گروگان ها دیدار کرد.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، این منابع گفتند که دیدار - بین دیوید بارنئا و محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی - مثبت بوده است.  
 
اسرائیل و حماس مستقیماً با یکدیگر صحبت نمی کنند.
 
 این دیدار پس از لغو سفر دیگری که بارنئا قرار بود در اوائل هفته به دوحه انجام دهد، انجام شد.
 
 این منبع گفت که این نشست اخیر پیش از کشته شدن سه گروگان اسرائیلی توسط ارتش در روز جمعه در غزه برنامه ریزی شده بود، اما این حادثه به فوریت انجام مذاکرات افزوده است.  
 
 روز پنجشنبه یک مقام اسرائیلی به سی ان ان گفت که کابینه جنگی اسرائیل احساس می کند "شرایط" برای تلاش برای از سرگیری مذاکرات مناسب نیست.
 
 قطر و ایالات متحده با پیشنهادات جدیدی برای آزادی بیش از 100 گروگان در غزه تلاش کرده اند تا مذاکرات را احیا کنند.
 
 آتش‌بس در ماه گذشته اولین توقف درگیری‌ها را پس از هفته‌ها جنگ ایجاد کرد و گروگان‌های اسرائیلی با اسرای فلسطینی مبادله شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین