|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۳۷۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
گمان می‌رود کشته شدن سه گروگان اسرائیلی به دست سربازان ارتش این کشور، کابینه جنگی اسرائیل را برای از سرگیری مذاکرات آزادی گروگان‌های باقی مانده زیر فشار گذاشته است.

بی بی سی: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، که پیشتر گفته بود مذاکرات جدیدی برای آزادی گروگان‌ها اسرائیلی در غزه در پیش است اعلام کرد با آتش‌بس کامل «مخالف» است.
 
همزمان قطر هم اعلام کرد تلاش‌های دیپلماتیک را برای احیای «وقفه بشردوستانه» بین اسرائیل و حماس از سر گرفته است.
 
در همین حال فشار کشورهای اروپایی برای دستیابی به آتش‌بس افزایش یافته است.
 
کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه، که در اسرائیل به سر می برد، خواستار «آتش‌بس فوری و پایدار» شده است.
 
وزرای خارجه بریتانیا و آلمان هم در یادداشتی مشترک خواستار آتش‌بسی شدند که به «صلحی پایدار» منجر شود.
 
هرچند مقامات اسرائیل می‌گویند، دستیابی به چنین توافقی چندان ساده نیست.
 
حماس گفته است که با توافق جدید موافقت نخواهد کرد مگر اینکه اسرائیل به عملیات نظامی خود علیه فلسطینیان پایان دهد.
 
گمان می‌رود کشته شدن سه گروگان اسرائیلی به دست سربازان ارتش این کشور، کابینه جنگی اسرائیل را برای از سرگیری مذاکرات آزادی گروگان‌های باقی مانده زیر فشار گذاشته است.
 
بنیامین نتانیاهو جنگ در غزه را جنگی بر سر «موجودیت» اسرائیل خوانده و وعده داده است که فشار نظامی بر حماس ادامه خواهد یافت.
 
در همین حال اسرائیل تایید کرد که با کشته‌شدن دو سرباز در روز شنبه، تعداد نیروهای نظامی کشته شده این کشور پس از آغاز عملیات زمینی در غزه به ۱۲۱ نفر رسیده است.
 
کابینه جنگی اسرائیل: مسئولیت کشته‌شدن «تصادفی» سه گروگان را می‌پذیریم
 
مسئولان کابینه نظامی اسرائیل امروزبا پذیرش «مسئولیت کشتن تصادفی سه گروگان» در غزه و وعده دادند که «اقدامات لازم برای اطمینان از عدم تکرار این حادثه غم انگیز» را انجام دهند.
 
در حالی که کابینه جنگ اسرائیل قراراست برای بحث بر سر توافقی برای مبادله گروگان‌ها تشکیل جلسه دهد، خانواده‌های گروگان‌ها از روز گذشته تظاهرات خود را شدت داده‌اند.
 
اعتراض‌ها در اسرائیل پس از آن شدت گرفت که ارتش این دولت در جریان عملیاتی در غزه سه گروگان را پس از آنکه به اشتباه یک «تهدید» فرض شدند کشت. ارتش با ابراز پشیمانی گفت که این سه گروگان به ضرب گلوله نیروهای خودی در شجاعیه در شمال غزه جانشان را از دست دادند.
 
ارتش تایید کرده که این سه گروگان در حالی کشته شده‌اند که پرچم سفید در دست داشتند، اما بنابر گفته مسئولان اسرائیلی این یکی از تکنیک‌های حماس است که با لباس غیرنظامی می‌جنگند.
 
در خبری دیگری انجمن خانواده‌های گروگان‌ها و مفقودان می‌گوید «اینبار هیمن»، گروگان ۲۷ ساله اسرائیلی نیز کشته شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین