|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۳۷۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
مخالفان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا بار دیگر در تلاش خود برای جلوگیری از شرکت این سیاستمدار به عنوان نامزد در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت میشیگان، ناکام ماندند.

دویچه وله: بر اساس حکم یک دادگاه تجدیدنظر، تقاضای منع دونالد ترامپ از نامزدی در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در میشیگان رد شد. اخیرا دادگاه عالی ایالت مینه‌سوتا نیز تصمیم مشابهی در این زمینه اتخاذ کرده بود.
 
مخالفان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا بار دیگر در تلاش خود برای جلوگیری از شرکت این سیاستمدار به عنوان نامزد در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالت میشیگان، ناکام ماندند.
 
طبق تصمیم یک دادگاه استیناف در ایالت میشیگان آمریکا، ترامپ اجازه دارد در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در این ایالت نامزد شود.
 
پس از رای مخالف دو دادگاه بدوی در این پرونده، سومین تلاش شماری از فعالان در ایالت میشیگان نیز در این مورد نافرجام ماند.
 
قضات دادگاه استیناف در ایالت میشیگان به صراحت اعلام کردند که از حضور ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه میشیگان جلوگیری نخواهد شد.
 
این دادگاه تصریح کرد که تعیین فهرست نامزدها در انتخابات مقدماتی به تصمیم احزاب سیاسی و نامزدهای مربوطه بستگی دارد.
 
استناد مخالفان ترامپ به اصل چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده
 
مخالفان دونالد ترامپ در شکایت خود، به بخشی از اصل چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده استناد کرده بودند که بر اساس آن، شخصی که در یک شورش یا عملیات شورشی علیه ایالات متحده شرکت یا از آن حمایت کرده و یا کسانی را در این امر تشویق کرده باشد، اجازه نخواهد داشت برای کسب پست و مقامی در عرصه فدرال، نامزد شود.
 
دادگاه استیناف در ایالت میشیگان در مورد این پرسش که آیا این اصل قانون اساسی در مورد پرونده ترامپ صدق می‌کند یا نه اظهار نظری نکرده است.
 
مخالفان رئیس‌جمهور سابق آمریکا بر این باور هستند که ترامپ به دلیل نقشی که در هجوم هوادارانش به ساختمان کنگره ایالات متحده در روز ۶ ژانویه ۲۰۲۱ داشته است، نباید اجازه نامزدی در انتخابات را داشته باشد.
 
رای مشابه دادگاه عالی ایالت مینه‌سوتا
 
اخیرا در این مورد همچنین دادگاه عالی ایالت مینه‌سوتا در ایالات متحده آمریکا نیز تصمیم مشابهی در مورد درخواست حذف ترامپ از انتخابات مقدماتی ۲۰۲۴، اتخاذ کرد.
 
این دادگاه با اشاره به مسئولیت حزب‌های سیاسی در سازماندهی فهرست نامزدهای انتخاباتی علت رای خود در این مورد را توضیح داده بود.
 
به عقیده کارشناسان، انتظار می‌رود که این موضوع سرانجام در دادگاه عالی ایالات متحده مورد تصمیم‌گیری نهایی قرار خواهد گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین